Pravoslavne brojanice su postale čest modni detalj, prodaju se na mnogo tezgi po Beogradu i vidimo ih često i obmotane oko članaka mladih ljudi. U hrišćanstvu su se brojanice pojavile prvo u istočnoj Crkvi negde oko trećeg veka, da bi znatno kasnije ušle i u katoličanstvo preko Svetog Dominika, osnivača dominikanskog reda.

Ali brojanice su po nekim istoričarima pojavile nekih hiljadu godina pre hrišćanske upotrebe, a poreklo im je iz Indije i tantričkih praksi vezanih za indijskog Boga Šivu.

Brojanice posebno posvećene Šivi se nazivaju rudrakše. Rudrakša brojanice se prave od

Rudrasksha

Elaeocarpus ganitru

plodova drveta Elaeocarpus ganitru koje raste u Butanu i Nepalu, a u Indiji se može naći u Asamu, Bengalu, Biharu, Madjapradešu i Maharaštru.

Rudrakša brojanicama se pridaju mistična svojstva. Mogu se naći moderna svedočenja o naučnim istraživanjama koja su pokazala da zrna Rudrakše imaju prirodna elektromagnetna svojstva koja pomažu koncentraciji i utiču na simpatički i parasimpatički nervni sistem.

rudraksa

Prodovi rudrakše

Po drevnim spisima Indusi veruju da je samo izgovaranje imena Rudrakša dovoljno da zameni dobru karmu koja se stiče brigom o 10 krava, dok onaj ko samo dodirne posvećene Rudrakše stiče blagodeti ravne onima kao da je nahranio 200 ljudi. U trenutku smrti fizička blizina Rudrakši, veruje se, umrlog vodi direktno na Šiva Loku.

 

U Šrimad Devi Bagavatamu se prilično i veoma temeljno piše o rudrakšama, kao ilustracija može poslužiti deo iz glave IX:

22-37. Stotinu osam zrna Rudrakše na žrtvenome koncu smatraju se za stotinu osam Veda (označavajući potpuno znanje, kao šesnaest obeležja Meseca); na rukama se smatraju kao Dig (strane sveta), na vratu se smatraju za Devi Sarasvati i Agni (vatru). Zrna Rudrakše trebala bi da koriste ljudi svih boja i kasta. Bramani, Kšatrije i Vaišije trebalo bi da ih nose  nakon pročišćenja Mantrama tj. s razumevanjem; dok ih Šudre mogu nositi bez ikakvog takvog pročišćenja Mantrama, tj. Ne znajući, bez razumevanja. Držeći ili noseći semenke Rudrakše, ljudi postaju poput utelovljenog Rudre. Tu nema sumnje. Sa semenkama Rudrakša na telu svi gresi nastali od gledanja, slušanja, sećanja, mirisanja i jedenja zabranjenih stvari, nepovezanoga govorenja, obavljanja zabranjenih stvari, i td. bivaju posve uništeni; koje god su radnje obavljenje, jedenje, pijenje, mirisanje, itd, to je kao da ih je uradio Rudra Deva Osobno. O veliki Muni! Onaj koji se srami držanja i nošenja zrna Rudrakše, niti nakon kojeg broja rođenja ne može biti oslobođen ove Samsare. Onaj koji kudi onoga ko nosi zrna Rudrakše ima mane u svome rođenju (svinja!). Tu nema sumnje. Nošenjem Rudrakše Brama je ostao stabilan u Svome Bramanstvu i neuprljan i Muniji su ostali verni svojim odlukama. Stoga nema bolje i uzvišenije stvari od držanja zrna Rudrakše. Onaj ko sa predanošću dade odeću i hranu onome koji nosi zrna Rudrakše biva oslobođen svih grehova i ide u Šiva Loku. Onaj koji za vreme Šrade  ugosti nekoga ko nosi zrna Rudrakše, nesumnjivo ide u Pitri Loku. Onaj ko pere stopala onoga ko nosi zrna Rudrakše i pije tu vodu, biva oslobođen svih greha i sa velikom čašću boravi u Šiva Loki. Ako Braman s predanošću nosi zrna Rudrakše sa zlatnom ogrlicom, on postiže Rudrinstvo. O Inteligentni! Gde god bilo, ko sa ili bez vere i predanosti nosi zrna Rudrakše sa ili bez  Mantre, on biva oslobođen svih greha i stiče pravo na Tatvađanu. Ja nisam u stanju potpuno opisati veličinu zrna Rudrakše. U stvari, svi bi na svaki način trebali nositi zrna Rudrakše na svojim telima.

Rudrakše mogu da se nose kao „nakit“, kao naušnice ili kao privesci oko vrata. Rudrakše tad donose blagoslove, a mogu biti i deo astroloških remedijalnih mera za ispravljanje negativnog uticaja neke planetarne kombinacije. Rudrakše koje se tako nose ne koriste se kao brojanice.

SONY DSC

Rudrakše, kao i ostale indijske i budističke brojanice, najčešće imaju 108 zrna. Sto deveto se ne računa, ono je razdelnik izmedju dva ciklusa mantranja. Kad se u jogi i tantri završi ciklus od 108 mantri, Rudrakša se jednostavno rotira horizontalno i ciklus počne ispočetka. Pri odbrojavanju zrna obavezno se koriste samo palac i srednji prst. Kažiprst je pravovernim Hindusima i jogijima „zabranjen“, jer se takvo odbrojavanje koristi kad se radi crna magija.

Kažiprst se odnosi na Gurua (Jupiter), planetu darme i blagoslova, dakle bilo bi logično da se onda koristi za mantranje. Koji je odgovor na pitanje zašto se ne koristi?  Pre neki dan sam pitao Dejana Kladarina da li je njemu u Indiji, ili u centru u Nemačkoj gde je obučavan, ikada objašnjeno zašto se kažiprst ne koristi na djapa mali. Odgovor je bio da nije dobio nikad takvo objašnjenje. Zapravo ni ja nisam nikad dobio takvo objašnjenje.  Mogući razlozi za nekorištenje kažiprsta pri mantranju mogu biti to što se kažiprst odnosi na pretke i koristi se u pogrebnim ritualima , zatim to što se odnosi na anakaru (ego), a neko mora da prevlada ego da bi se predao Bogu i ego mora biti sklonjen po strani dok neko meditira, kao i činjenica da se u Indiji smatra da je kažiprst previše energetski jak i slično nekorištenju pri mantranju, on se ne koristi za ponude ahutija tokom jagje. Ahuti znači žrtva i obično se prinosi u vatru.

Maha Mritundjaja Jagja

Sveštenici prinose Ahuti tokom Maha Mritundjaja jagje

Indusi veruju da kažiprst kontroliše negativnu energiju oko nas i jako će se uvrediti ili čak razbesneti ako im kažiprst uperite u pravcu čela i mesta gde se nalazi treće oko, a takodje se u Indiji ni ne savetuje da se kažiprstom trljaju zubi. Veruje se da će, ako se to radi, oni ubrzo početi da propadaju.

Kažiprst je povezan sa ustima i stomakom. Kada jogiji hoće da kontrolišu jezik, oni drugim prstima kontrolišu kažiprst. U trenutku kada stiču znanje bave se srednjim prstom zato što je on povezan sa srcem i umom, tj sa razmišljanjem iz srca. Zato se u slučaju vaišnava i bakti  potencira mantranje sa srednjim prstom na mali – tako se postiže ljubav prema Bogu.

Simbolično gledano, kad neko radi djapa meditaciju na joginski način on tu  pokazuje srednji prst materijalizmu i materijalnom svetu. Naravno treba li da napomenem da ja radim djapu kažiprstom?

diSa druge strane, dok se desnom rukom radi mantra uz izbegavanje kažiprsta, leva je u djana mudri gde se palac i kažiprst dodiruju. To, po nekim školama,  znači da se karma zaustavlja.

Da li je išta od toga pravi razlog zašto se kažiprst ne koristi, ili sve od toga po malo, stvarno ne znam. U osnovi ne bi se trebalo time ni opterećivati previše. Ono što je bitno je da se rudrakšama, kao i ostalim brojanicama,  mora pristupiti sa poštovanjem, dakle pre nego što se uzmu u ruke i što se započne mantranje, najbolje je to raditi u ranu zoru, opere se telo, naročito od pojasa na dole,

A0220-Yogadanda-Meditation-Stick-Japa-Dandai-Wood-Stick-Danda

Danda štap

ruke i usta. Same Rudrakše se inače čuvaju u čistoj platnenoj vrećici, pazi se da tokom mantranja ne padnu na zemlju i ruka se drži u visini usta ili srca. U Indiji postoje štapovi, takav štap se zove danda, koji pomažu onemoćalima da im ruka  kojom mantraju stalno bude na toj visini. Rudrakše se se unose u toalet, niti se nose na sebi dok se vrše fiziološke potrebe. Čistunci izbegavaju seks dok ih nose, ali za mene je to pogrešno. Skroz je u redu imati rudrakše tokom seksa, koji je dobro imati često, te ja ohrabrujem sve koji ovo čitaju da imaju seks što više i što češće. Naravno i da nose Rudrakše i van i tokom seksa.

Postoje razne korespondencije vezane za Rudrakše. Ovo je recimo veza boja Rudrakši i indijskog sistema kasti, pri čemu se mora ponoviti da tantra, naravno, kako se zna ne priznaje kaste kao model društvene podele:

Bramini – bela

Kšatrije – crvena

Vaišije – žuta

Šudre – crna

rudraksa-0

Rudrakše

Sistem kasti nije, kako to Bramini propovedaju,  zasnovan na sociološkom modelu koji se danas prihvata o podeli ljudi, već na sistemu koji se zasniva na tome ko kakvu karmu sledi. Prvi su oni koji slede put Brame i oni su sveštenici, pudjari i sl. Kšatrije slede jedan revnosan i ratnički put, žestok i tu su često obožavaju neke od Devata koje drugima deluju gnevno i opasno. Vaišije dižu hramove i sveta mesta kao „donatori i ktitori“, a Šudre konkretno i fizički rade na održavanju tih mesta i konkretno rade na dobrobiti onih koji ta mesta posećuju. Rudrakše odredjenih boja svima njima pomažu da shodno njihovim potencijalima iskoriste najbolje od karme, a istovremeno da se oslobode onog negativnog.

Rudrakša na sanskritu znači Šivine suze. Rudra je jedno od imena boga Šive,, a akša znači suza. Po legendi iz njegovih suza koje su pale na zemlju i pretvorile se u semenke, izraslo je drvo od kojeg se dobija seme Rudrakše.

Rudrakše se razlikuju po broju brazda na zrnu, po njima se kaže da rudrakša koja se najčešće i koristi i ima pet brazdi, u stvari ima pet lica. Zavisno od toga odredjuje im se i za šta su namenjene, kojim se mantrama aktiviraju i slično.

tulasi mala

Tulsi brojanica

Tulsi je brojanica koju najčešće koriste vaišnave. Tulsi drvo (Ocimum sanctum) je jedno od najsvetijih drveta Indije. Udate žene u Indiji smatraju za svoju obavezu da ovo drvo obožavaju kao Ma Tulsi, dakle Boginju Tulsi.  Ove brojanice se nikad ne koriste za Šivine mantre. Mantrajte na njoj šaivističke mantre i Šiva će je pokidati, tj jednostavno ste u situaciji da kada uspete u mantri da vam brojanica pukne.

kristal

Spatik mala

Postoji jako puno kombinacija koje povezuju odredjenu vrstu materijala od koje se prave brojanice sa mantrama koje se na njima rade. Recimo, brojanica od gorskog kristala, takozvana spatika mala, je Šakti mala. Kada se izmešaju gorski kristal i rudrakše naizmenično to je Šiva-Šakti mala i to je tantrička mala koja simbolizuje maitunu, tj seksualno sjedinjavanje.

Crni ahat je kamen koji je jedan od najjačih kamenova za zaštitu. Male (brojanice) od crnog ahata se nazivaju hakik male i one se koriste za uklanjanje crne magije. Jedini problem je što te brojanice nekad nisu baš puno jeftine,  a za ovu praksu je potrebno da se nakon rituala skidanja magije one unište. Crni ahat ulazi i u kombinaciju koja se koristi za praksu koja radi sa Apsarama, na primer. Mala od lotosovog semena pak je namenjena mantrama namenjenim Boginji Lakšmi.

Od svih ovih brojanica na zapadu najviše pažnje izazivaju brojanice od kostiju, često ljudskih. Budući da je pre dva dana bio 27. juli, dan kada se daju ponude Nagama, mitskim bićima iz azijske mitologije o čemu sam pisao tačno pre godinu dana u tekstu 27. jul, dan kada se daju ponude Nagama , imam potrebu da pišem i o brojanicama od zmijskih kostiju koje su veoma važne u tantričkoj praksi.

Brojanice od kostiju su tradicionalno radjene od ljudskih kostiju, ili u slučaju brojanica iz

ljudska

Brojanica od delova kostiju uzetih sa ljudske lobanje

Nepala i od kostiju tibetanskog jaka, mada se danas na tržištu sreću i one od kostiju azijskg vodenog bivola. U budističkoj tantričkoj tradiciji korištenje ritualnih objekata načinjenih od ljudskih kostiju ima za cilj da monahe i praktičare podseti na prolaznost i smrtnost. Teravada budisti isto, zbog takvog razloga, u nekim svojim manastirima često čuvaju izložene čitave ljudske skelete kako bi podsećali svoje monahe i posetioce na ljudsku prolaznost. Neki monasi su za jedini osnov svoje meditacije uzimali  neku ljudsku kost i ta praksa se održala sve do sredine prošlog veka, a da li se ta praksa radi i u današnje vreme ne znam.

kali5Brojanice od kosti, a to je nešto što se dobija kao informacija u tradiciji i što ne znam ima li kao podatak na internetu, koriste se za rad sa Ganešom. Pašaka kevali je indijska tantrička veština proricanja upotrebom kockica od kostiju koje se zovu paso i direktno je povezana sa Bogom Ganešom. Autor ovog načina proricanja je po predanju Riši Garga, jedan od bitnijih astrologa vedskog vremena i autor najvećeg dela RigVede. Brojanice od kostiju se takodje koriste za mantre Kali i ostalih zastrašujućih božanstava i tad su najčešće izrezbarene u obliku lobanja. Da se primetiti da i sama Kali ima ogrlicu od lobanja oko vrata. Ogrlica od lobanja koju nose ne samo Kali već često i ostale Mahavidje, baš kao i sam Šiva, naziva se nar mund mala odnosno mundamala.

Broj lobanja ovakve male na slikama Kali simbolizuje broj slova sanskritskog alfabeta i ukazuje da je Kali, kao nosilac ovakve male, u stvari Šabra Braman, konačna realnost koja se manifestuje zvukom. Za različita božanstva koja je nose ova brojanica ima različita značenja.

Na Tibetu i Nepalu neki monasi sami zaveštavaju svoje kosti kako bi se od njih pravile brojanice i manastiri nešto zaradili. Brojanica od ljudskih kostiju se, po tradiciji, radla od kosti sa lobanje i to je najbolje kada se sa 108 lobanja iseče mali deo u području trećeg oka i od tih 108 lobanja napravi jedna brojanica.

nepalska brojanica od ljudskih kostiju

Nepalska brojanica od ljudskih kostiju

Tantričko-šamanistički ova brojanica, recimo, može da se koristi za lečenje.Za psihologe svet je mrtav i sve je mrtvo i sve dolazi iz uma. Lekari slično vide svet i leče posledicu. Za tantrike i šamane sve je živo oko nas, svaki kamen, list, otpalo pero… i sve ima svog duha, pa tako i bolest. Kada se završi  tantrička ceremonija za isceljenje sa svakim od 108 odbrojavanja na brojanici tantrik-šaman se obraća odgovarajućem zastrašujućem božanstvu i traži da obolelu osobu oslobodi od duha bolesti koji je muči. Kako se odbrojavanje mantri bliži kraju tako i slabi moć duha bolesti. Time tantrik ne leči samo obolelog nego oslobadja i duha i uzdiže ga kako više ne bi pravio takva zlodela. Tantra ne radi toliko sa ljudima koliko uspostavlja balast u svetu izmedju ljudi i duhova, a ovako oslobodjeni duh kada se ponovo rodi u ovom, ili nekom drugom svetu, biće bolji, napredovaće i uzdići se.

Takodje, kosti se ne uzimaju tek tako kako ko hoće i zato mnogi praktičari upozoravaju da se ne uzimaju bilo koje male koje se mogu nači na pijacama po Indiji i Nepalu. Duhovi moraju da odobre da se te kosti koriste. Tibetanci jedu meso, ali zbog nenasilja ne ubijaju životinje i zato posao kasapina na Tibetu i Nepalu obavljaju Muslimani. Budisti kad koriste brojanice od kosti jako vode računa da su napravljene od kostiju životinja koje su umrle prirodnom smrću, a nisu ubijene. Ja znam za jedan manastir na Nepalu gde prodaju brojanice od uginulih bivola, dosta su niske cene samo ja ne volim tako ispolirane brojanice iako su veoma lepe i imaju ih i u beloj i u crnoj boji, ali ako neko ide na Nepal mogu mu objasniti kako da ga nadje. Inače to je veoma zanimljiv tantrički manastir gde se radi i čod ritual.

Za sve one koji misle da su ove prakse morbidne, samo podsećanje da je i u hrišćanstvu poznata praksa da se od kostiju, od slonovače pa do ljudskih, rezbare brojanice u obliku lobanja. Takve brojanice su nazivane Memento mori (seti se da ćeš morati da umreš) i u upotrebi su negde od 14-15 veka.

RDLM-2800-c

Memento Mori katolička brojanica

Lobanje su deo hrišćanskog, naročito pravoslavnog misticizma. Monah Akakije, vodja zilota u Srbiji, nekad u mladosti je bio moj najbolji prijatelj. Recimo, ja sam mu radio tetovažu 4 Skins na nozi. Budući da je išao u umetničku školu i spremao se za fresko slikara što je, ako se dobro sećam na preporuku Vladike Lavrentija kasnije i otišao da izučava u manastiru u Grčkoj iz kojeg je, ako se i to dobro sećam, izbačen jer je jedno veče pobegao u grad na koncert Dr Feelgood gde je izazvao incident kada se potukao oko neke Grkinje nakon čega je prešao na Svetu Goru, objasnio mi je jednom prilikom značenje lobanje na ikonama Isusa. Lobanja ispod Hristovih nogu je po pravoslavnoj tradiciji lobanja Adama. Rani hrišćani su verovali da je mesto pogubljenja Isusa bilo blizu mesta gde se nalazila grobnica Adama i da je Isusova smrt oprala Adamove grehe svojom krvlju.

Neki monasi prave brojanice od biljke bogoridičine suze, (Coix Lacryma), koje se mogu

suze

Katolička brojanica napravljena od bogorodičinih suza i kostiju

nabaviti u Hilandaru, ali i u manastiru Vavedenje u Beogradu, čije monahinje ih prave. Uz ove brojanice ide predanje po kojem davno bejaše jedan monah koji tugovaše mnogo, jer ne mogaše naučiti plesti brojanice. Tada mu se ukaza Presveta i pitaše ga: „Zašto tuguješ, čedo?” A on uzvrati: „Ne mogu naučiti plesti brojanice”. Onda mu bogomati darova semenčice i reče: „Uzmi ove suze moje i uzgajaj ih na rukodelj, te pravi brojanice za molitvu govoreći: „Gospode Isuse Hriste, pomiluj me” i „Presveta Bogorodice, spasi nas”.

Ono što nas vraća na priču o Isusu i Adamovoj glavi jeste jedna druga vrsta brojanica. Naime, jednom je Tau Palama, jedan od američkih gnostičkih biskupa novije generacije kojeg ja izuzetno cenim i ko radi izvanredan gnostički rad, imao na oltaru brjanice. Hematit? Odgovorio je sa da… hematit je kamen vezan za krv i za iskupljenje greha. Brojanice od hematita su izbanredne za gnostičke prakse, mislim da ih i katolici veoma cene i to naročito one koje

benedikt

Brojanica od hematita sa medaljonom Svetog Benedikta

su posvećene Svetom Benediktu, uz koje naravno ide i medaljon Svetog Benedikta za koji se vežu brojni oprosti i zaštita od svakog zla. Iz ovoga se vidi da i hrišćanstvo, slično indijskoj jogi i tantri, ima svoje brojanice izradjene od posebnih materijala za posebne namere. Ja recimo, u svom radu kad radim gnostičku priču, koristim  uz molitve običnu drvenu brojanicu, pri tome ne znam od kojeg je drveta, sa medaljonom svetog Kristifora. Zašto njega? Zato što je sam imao njegovu brojanicu, to jest dve. Jednu sam iskoristio za neki rad vezan za zaštitu od crne magije, a ova mi je bila slobodna i sasvim sam njome zadovoljan.

zmijska

Brojanica od zmijskih kostiju

I kako rekoh pomenuću i brojanice od zmijskih kostiju. Postoje dve vrste takvih brojanica, prve su napravljene od kičme kobre i kod njih nije bitno koliko ih ima već da su kosti složene po istom redu po kojem idu duž zmijine kičme. Te brojanice se isto nazivaju malama, ali one se generalno ne koriste za mantranje. To su više šamanističke brojanice i šamani i seljani ih koriste za magijsku zaštitu, odnosno da se povežu sa zmijskim božanstvima tokom isceljujućih ceremonija. Ove brojanice se pripremaju na poseban ritualni način, gde se mrtva znija zakopava u zemlju uz odgovarajuće mantre, da bi se nakon otkopavanja očišćene kosti nanizale na brojanicu koja se posvećuje Nagama i Šivi. O Nagama sam pisao pre godinu dana i taj tekst se nalazi na linku koji sam dao iznad. Ovakve brojanice se koriste i tokom ceremonije posvećene Nagama, tj pudje.

naga puja 2

Naga Pudja sa brojanicom od kobrine kičme

Znanje o Nagama u dzogćenu prenosi, bar koliko ja znam, za zatvoren krug učenika koji su primili transmisiju Namkai Norbu Rimpoče. Za njega imam samo najdublje poštovanje, on je veliki Učitelj i Majstor, ali na žalost čujem da mu je zdravlje narušeno, da na Tenerifima nije uspeo da završi seminar koji je radio i da je trenutno hospitalizovan. Poželimo mu sreću i ozdravljenje.

Postoji 8 klasa Naga, uglavnom su vezane za element vode, ali prisutan je i element vazduha. Sa Nagama se radi na specifične dane, kao što je recimo bilo pre dva dana. Tim danima one su bolje raspoložene da saradjuju, drugim danima su pospane i nervozne ako ih neko uznemirava. Neke Nage su veoma razvijena bića, ali obično mi ne možemo da kontaktiramo baš ta bića, već ćemo kod neke reke ili jezera kontaktirali lokalnu Nagu koja kontroliše tu vodu. To su obično veoma „prizemne“ Nage. Takva klasa Naga nema nema samilosti i čak i ako im pristupimo ljubazno mogu da nas provociraju i da nam naude. Na Nepalu je opasno, recimo, kupati se u potocima bez da pre toga nije dobijena dozvola od Nage koja vlada tom vodom. Sećam se nekoga ko se, ne znajući šta radi,  okupao u rečici. To je uvredilo Nagu koja je vladala tom rečicom i on se razboleo. Zvanična medicina nije mogla da mu pomogne i tek je uz šamanovu pomoć došlo do izlečenja.

Naga par

Skulptura Naga para

Postoje realizovani Majstori iz prošlosti koji su uspeli da kontrolišu Nage. Transmisijom koju primamo inicijacijom u neku praksu, mi dobijamo moć da autritetom tih Majstora iz prošlosti sigurno kontaktiramo sa Nagama. To je tibetanski pristup. Postoji i razlika u ponudama koje se daju, na Tibetu se recimo ne daju mirisi koji su primereni npr Anutara Tantri zato što sadrže životinjske sastojke koji mogu isprovocirati Nage. U Indiji se daju skoro svi mirisi sem ketake i čampaka, zato što je Gospodar Naga, Šiva, prokleo te dve biljke.  Mada i tu postoje finese, pa u nekim selima, naročito na Filipinima,  mladjim se Nagama mogu nuditi mirisi, ali starijima, koje vladaju i poljima koja nam donose prinose i samim tim od kojih seljaci zavise, ne nude se mirisi već se nudi krv koze, kokoške ili brava. Kažu da to obavezno poboljša prinose…

Kambodžanska kraljevska porodica, po legendi, vodi svoje poreklo od Naga, konkretno jedan bramin je oženio Naga ženu i danas njihovi potomci vladaju kraljevstvom Kambodže. Nage su veoma povezane sa materijalnim bogatstvima i zadovoljstvima i prakse sa njima su za veoma brza, materijalna ili erotska, postignuća. Školjke su bitan deo Naga pudje, kao i brojanice. Brojanice za praksu sa Nagama mogu biti i skroz od školjki.

brojanica od skoljki za nage

Naga brojanica od školjki

Brojanice kada se rade baš za mantre su od kostiju krupnijih zmija. Ako na internetu vidite Naga malu od zmijskih kostiju i piše da je od kostiju anakonde, nemojte se začuditi. U Aziji nema anakondi, ali su južnoameričke zmije dobile ime po azijskoj reči kojom su označavali azijskog pitona više od stotinu godina. Takva brojanica od kostiju pitona je slična brojanicama od drugih kostiju i koristi se i za mantre, ali isto tako i za Naga pudje. Veoma često je 109-o zrno, dakle graničnik, na ovakvoj brojanici umetnuta školjka.

naga puja

Naga Pudja sa brojanicom od zmjskih kostiju i školjkom

Tantra je tesno povezana sa Nagama budući da je velik broj drevnih tantri ljudima prenet baš ili preko Naga ili preko Garuda. Garuda je mitski protivnik Naga, ali u osnovi njihov animozitet je u stvari odnos izmedju elektriciteta i magnetizma u svom najčistijem obliku i to je način na koji se ispoljava svet.

trataI kako izgleda tantrička praksa sa Nagama? Koristi se brojanica od zmijskih kostiju i tehnika koja se zove trataka.

Trataka je tehnika u kojoj se gleda u plamen sveće, ili još bolje gi lampe. Tehnika je prilično potcenjena u raznim joginskim krugovima, recimo alternativna verzija joni pudje, najsvetije ceremonije za nas tantrike, ili bolje reći pojednsotavljena joni pudja je da neko   prvo nauči trataku na svoj vlastiti odraz u ogledalu. To je prilično opasno raditi bez Gurua, postoje razni fenomeni koji se tu mogu dogoditi i koji mogu da nekog ozbiljno prestraše, tako da se to ne preporučuje ako neko nema vodjstvo iskusnog Učitelja. Nakon toga se praktikuje uzdržavanje od seksa, u mislima i praksi, bar dve nedelje nakon čega se radi tratak na joni. Dakle to se radi sa „uslužnom“ ženom, ne redovnom devojkom ili ženom, kojoj se minimum sat vremena gleda u vaginu uz ponavljanje odgovarajućih mantri.  Naročito je bitno naglasiti da uslužna ne znači plaćena žena koja to radi za novac, pošto je za joni pudju zabranjeno iznajmiti prostitutku.  Nakon završetka nipošto nema seksa, a svaki kontakt sa tom ženom se prekida.

Da se vratimo tantričkoj praksi sa Nagama, koja se radi tako što se izvodi tratak tokom

takshak 2

Tašak

koje se energija Naga usisava preko Adjna Čakre, uz korištenje brojanice napravljene od zmijskih kostiju i ponavljanje mantre Kralju Naga, Tašaku. Nage i Nagini imaju izuzetno aktivno treće oko, odnosno pinealnu žlezdu, mitološki to je osnov legende da se kod nekih od njih to se razvije u dragulj na čelu.

Naravno, ovo je praksa koja se radi samo posle odgovarajuće inicijacije koja nekom omogućuje da sigurno radi sa Nagama. Nage su deo zaštitnika tantrika, neke od njih se prizivaju na jednoj od strana sveta kad nam je potrebna zaštita. Takodje one su i zaštitnici šamana, na šamanskoj odeći zmijske kože nekad vise otpozadi i to je šamanaova zaštita koje mu Lu, kako se Nage zovu medju šamanima na Tibetu, Nepalu i u Mongoliji, pružaju.

Jedan od načina da se ne izazove bes Naga, a one se lako ražeste i još lakse svete, jeste da se poštuju vode i njihova svetost.  Mantre su jedna vrsta prakse, ali posvetiti se očuvanju voda i sprečavanju njihove zagadjenosti – to je takodje vrsta prakse sa Nagama. Nije dovoljno samo meditirati i mantrati, bitno je kako se to prenese u svakodnevni život. A to znači ne prljati vode i boriti se da one ostanu čiste. Neko ne može da umilostivi Nage i dobije njihov blagoslov ako ne poštuje vodu, Zato je deo praksi šamana i tantrika da se izvinjavaju Nagama zato što ljudi prljaju vodu.  Čuvajte vodu i uživajte u njoj, ali sve vreme budite svesni i da voda nije vaša. Mi je delimo sa mnogim drugim bićima i kad razvijemo takav stav i počnemo da ga primenjujemo u životu mi se razvijamo. voda

Mnoge brojanice danas su lažne. Trka za profitom i pohlepa su doveli do lažnih rudrakši, recimo, a o lažnom poludragom kamenju koje se lije ili od opiljaka ili je plastično da i ne govorimo. Kupujte brojanice na proverenim mestima, neki dobavljači daju i sertifikate, mada je i to nekad diskutabilno, da su brojance originalne. A kod nas moja prijateljica i jedna od jogina čije vreme tek dolazi, Maja Vučkovič, izradjuje provereno dobre male. Tako da je možda adresa na koju možete da se obratite ako su vam potrebne neke specifične brojanice baš ona – Brojanice Maje Vučković.