Istinska intimnost je sjedinjenje tela i tela, suptilnog tela i suptilnog tela, duše i duše. Seksualna energija je sveta energija. Kada vratimo seksualno iskustvo u domen svetog, naš svet će biti čist i božanski, svet i isceljen.

Dipak Čopra

Žene su božanske, žene su one koje stvaraju, žene donose sreću. O Devi, sve što postoji na svetu je u obliku žene. Svaka žena bi trebala da bude obožavana od strane celog sveta.

(Šaktisangama-tantra, Kali-kanda)

tantra_par

Često stižu poruke sa pitanjima o tantričkom seksu. Veoma malo takvih poruka stiže od muškaraca, većinom ih šalju žene koje pitaju šta je to tantrički seks i kakav je to „kosmički orgazam“. U suštini to je dobar pokazatelj da su se žene oslobodile stida i stega lažnog morala, kao i da su žene u regionu počele da misle o svojim potrebama i o svom orgazmu, a ne samo o tome kako da zadovolje muškarce. No, nevezano za to, ja u stvari ni ne znam šta da im odgovorim? Iako se na zapadu tantra isključivo povezuje sa seksom i iako svi misle da se tantra bavi samo seksom, to i jeste i to i nije tačno. Tantra je skoro stoprocentno vezana za seks, ali istovremeno tantra nema nikakve veze sa seksom. Zvuči li kontradiktorno? Da, apsolutno zvuči i zato ću pokušati da pojasnim, ili da verovatno još više zakomplikujem, stvari.

Skoro nikada ne pričam o seksu kada pričam o tantri. Inicijacija jeste, ili bar može biti, seksualna, ali o tome se ne priča. Ne priča se ne zato što postoji nekakav stid, nego zato što bi to bila banalizacija inicijacije i banalizacija tantre svodeći je takvim pričama samo na običan seks, ali sada ću morati da napravim izuzetak i kažem ponešto na tu temu.

0000

Tibetanska joga i tantra opsežno govore o snovima i praktičnom radu sa njima. Indijska tantra, kako eksplicitno tako i implicitno, retko pominje plivanje u svetu snova (svapna avašta). Doduše, Satjananda je jednom rekao da  prava meditacja počinje tek kad neko nauči da manipuliše vlastitim snovima. Takve tehnike su unutrašnja akcija (krija)  koja se u tantri prenosi sa usta Gurua na uho Učenika koji je dovoljno zaslužan i sposoban da to dobije.

U Svetom znanju tantre (Šri vidja) tantrik ulazi u svesno stanje manipulacije sna

sri cakra

Šri Čakra

koncentrišući se na jedan od delova Šri čakre  (avarni) i ponavljajući mantru koja ide uz to.

U tantri se radi sa tri stanja svesti, budnim (djagrat avašta), stanjem sna (svapna avašta) i stanjem dubokog sna (sušupti avašta). Stanje sna je za tantrike realno kao i budno stanje i ko nauči da ovlada njime, ko može da kreira i manipuliše tim planom postojanja,  onda taj (ili ta) može da istu tu promenu izazove i u budnom stanju koja postoji nakon što se probudi.

Kakve ovo ima veze sa seksom? Ima u onom smislu da se tantričke prakse, slično zapadnim praksama svetog eroticizma, rade ili tako što se priziva božanstvo u telo tantrika i njegove partnerke (suvašini), ili tako što se u stanju polu sna – tzv hipnagognom stanju svesti, ima seks sa željenim bićima.

lampaKod nas je hipnagogna stanja lepo obradio Milenko Vlajkov u svojoj knjizi Na sopstvenom tragu (Novi Sad, 1990), pri čemu je u vreme izlaska knjige bio stanovišta, a to znam jer smo tada razgovarali o tome, da se takva stanja, odnosno sadržaji koji se tu dešavaju, ne mogu kontrolisati i usmeravati. No ipak je praktični seksualni ezoterizam istoka i zapada tokom vekova razvio načine da se to praktično izvede.

U drugom slučaju od ova dva, tantrik priziva odredjena bića u stanju izmedju budnog stanja i sna. To je onaj momenat kada još uvek imamo svest šta nam se dešava, ali nam se javljaju i slike karakteristične za spavanje i taj kratak period kada nismo ni budni ni u snu jeste momenat „sumraka“ kada se mešaju svetovi i kada je sve moguće. Neki zapadni sistemi imaju praksu tokom obuke da se leže u krevet uz zamišljanje odredjenih simbola i ponavljanje odredjenih fraza, da bi se u toku noći neko iznenada probudio i nastavio sa tom praksom dok se još ne razbudi. Da li je to što se ostvari kontakt sa arhetipovima, ili sa realnim bićima, nije ni bitno, bitno je da se nešto desi. U tantri postoji, primera radi, Apsara tantra.

Apsara je reč na sanskritu i dolazi od AP, što se povezuje sa vodama, vazduhom i srednjim područjem; Zvezdom Virginis; vodama koje se smatraju božanstvima (vidi grčki aphros, pena, kao kod Afrodite, latinski Acqua; gotski ahva; staronemački AHA) i Sri, da se pokrene, teče, brzina, klizanje, potez, kretanje. Zato Apsare ‘idu vodom ili između vode oblaka’. Apsare se odnose na klasu ženskih božanstava. Ponekad se nazivaju nimfe, nastanjuju nebo, ali često posete zemlju; supruge su gandarvi, imaju sposobnost

ramba

Apsara Ramba

menjanja oblika po volji i vole vodu.  Uzećemo primer Apsare po imenu Ramba za koju se smatra da je nastala komešanjem okeana. Vrlo je mlada i veoma je lepa. Ramba Apsara Voli stil, kvalitet, ljubav, emotivnost i mirisna okruženja. Voli slatke i mirisne stvari za jelo, poput ruže je i voli belu odeću. Ramba daruje vernost u ljubavi, podršku praktičaru tantre (sadaki), omogućuje da se saznaju stvari iz bliske budućnosti i onog ko radi njenu sadanu štiti od loše sreće.  Jedna je od najlepših Apsara.  Za seksualni kontakt sa njom, ili nekom drugom Apsarom, tantrik prvo posti više nedelja i uzdržava se od seksa. Zatim pred spavanje radi mantre i prakse vezane za nju da bi mu se ona materijalizovala u tom stanju izmedju sna i jave i imala seks sa njim. Dakle to je prvo važna premisa koju ovde želim da istaknem. Tantrički seks nije seks sa ljudskim partnerom ili partnerkom, već se ili natprirodno biće manifestuje ispred tantrika i sa njim ima seks, ili se pribegava onom prvom slučaju koji ćemo sada objasniti.
Naime, vedski sistem, na primer tako rade vaišnave, podrazumeva da ako želite nešto od božanstva onda ga prizovete i za to ga zamolite. Oni to rade tako što Boga prizovu u kip, u ezoterični dijagram božanstva (jantru), vodu koja se nalazi u posudi ili u vatru. Oni koji su imali prisustvo da prisustvuju ceremonijama (pudjama), na primer  ceremoniji posvećenoj Boginji Lakšmi gde se traži neko materijalno obilje ili uspeh u poslu, koje je radio Dejan Kladatin, mogao je da vidi kako se božansko priziva u sve ove četiri stvari, kako se Božanstva hrane satvičnim ponudama i naročito zanimljivo za posmatrati, koje Dejan Kladarin položaje ruku (mudre) koristi da bi božansko spustio u te predmete. Konkretno su meni bile zanimljive mudre za spuštanje božanskog u vodu.

U tantri se koriste svi ovi načini, jantre naročito, ali se pridodaje još jedan način. A  to je naš  prvi slučaj u kojem se u telo žene koja je na oltaru priziva Boginja. To se radi pomoću tehnika polaganja prstiju na delove tela (niase) i „ubacivanju“ u te delove tela, uz mantre, energija božanskog. Žena tako postaje fizički nosilac ne samo energije Boginje nego i njene svesti. Boginja se privremeno nastani u ženi.

zena4

Primera radi, na zapadu i na Bliskom istoku u drevno vreme primenjivalo se prizivanje duha u neku osobu, tj. osoba bi postajala „konj kojeg duh jaše“. Čarobnjaci bi u nekoga, najčešće u roba koji je često kupovan samo za tu svrhu, prizvali nekog duha, te da bi duh bio poslušan i da bi ga čarobnjak naterao da saradjuje, oni bi tu osobu u koju bi prizvao duha bičevali obzirom da se verovalo da duh, odnosno bilo kakvo drugo biće (andjeli, božanstva i sl)  kada posedne telo, oseća sva telesna zadovoljstva  osobe u koju je ušao, ali isto tako i telesne patnje. To je, medju nama, bio jedan od razloga za mučenje žena optuženih da su veštice u srednjem veku, zato što je inkvizicija smatrala da u stvari tako muči duha koji je zaposeo neku od tih žena. Takodje, to bi moglo da objasni i batinanje štićenika verskih centara za odvikavanje od bolesti zavisnosti, hipotetički uzmimo to kao jedno od mogućih objašnjenja,  zato što bi to onda bilo kažnjavanje duha koji je, po verovanju, zaposeo ovisnika.

Slično tome, samo usmereno ka zadovoljstvu umesto kažnjavanju, kada Boginja zaposedne ženu, a  nije u pitanju klasičan trans kao na primer u vuduu gde neko nema svest o tome šta mu se dešava i po vraćanju u normalno stanje se ne seća prethodnog perioda provedenog u stanju transa, onda i žena, ali i Boginja kroz telo koje je zaposela, iskusi sve ugode i zadovoljstva koja joj prirede njeni obožavaoci. Tehnike seksualnog zadovoljavanja koje uče tantrici nisu namenjene da oni idu naokolo i budu veliki švaleri, već da budu u stanju da to primene tako da zadovolje nekog veoma zahtevnog, a to je Boginja. Postoje razne tantre, čak i u okviru hinduizma, pri čemu nisu sve orijentisane ka ženskom, šakti, principu. Neke su prilično muške, ali prava tantra je matrijarhalna i po njoj sve proizilazi od Boginje (Devi),  koja oživljava muški princip. Tibetanske budističke tantre su više muški, pa čak i šovinistički, orijentisane i tu je priča podredjena muškarcu. U tibetanskoj tantri četiri jogine zadovoljavaju jednog jogija. U indijskoj tantri,  šaktizmu, do sedam tantrika mogu da zadovoljavaju jednu ženu. Sem toga, razlika izmedju indijske i tibetanske tantre je u tome što je u indijskoj tantri seksualni ritual spajanje i stapanje nivoa svesti praktičara i energetskog kapaciteta koji ima božanstvo, a u tibetanskoj je to sjedinjavanje praznine i blaženstva.

onona

Dakle tantrički seks nije običan seks, več je to ritualni seks. Ritualni seks znači da neko ko to gleda sa strane vidi seks koji deluje malo egzotičnije, ali da se pored toga dešava i puno toga što se ne vidi jer se odvija na mnogo suptilnijim planovima. U telo, ili delove tela, prizivaju se božanske energije i onda sve što se dešava dobija karakter božanskog i često ceo čin prate natprirodni fenomeni. Oralni seks se radi uz prizivanje božanskih energija u delova tela. Kada Guruu jogine tokom rituala daju oralno zadovoljstvo, to je i zadovoljavanje božanstva budući da se Šiva obožava u obliku muškog polnog uda, tj falusa koji se naziva lingam. Naravno pre toga se ritualno i uz pomoć mantri prizove Bog u muški ud. Uzgred budi rečeno, kad pričamo o lingamu u slučaju šaktističke tantre po strani sveta na kojem se nalazi lice na lingamu neko može znati o kojoj je tantri reč, severnoj, istočnoj, južnoj ili zapadnoj.

Pokojni Slobodan Milićević (Svami Čidananda) mi je pričao da je bio prisutan u Indiji

lingam

Lingam

kada je Svami Mahešvarenanda iz Joge u svakodnevnom životu uzimao neke tantričke inicijacije koje, budimo iskreni, nije smeo da uzima na osnovu tradicije u kojoj je bio. Dugo godina su prikrivani seksualni skandali, koji su evidentno počeli mnogo ranije nego što je on uzimao te inicijacije, vezani za Svami Mahešvarenandu.

Problem je što je obelodanjeno, bar su tako tvrdile neke učenice, da je Svami Mahešvarenanda, koji je govorio o celibatu,  imao specijalne ponoćne susrete sa odabranim učenicama gde od celibata nije bilo ni slovo, već bi im se iznenada umesto prasada u ustima našao njegov polni ud. To jednostavno nisu bili dogovoreni uslovi pre nego što bi neko stupio u tu joga školu, niti nešto što bi neko očekivao ili unapred pristao na to, bar ne sudeći po svedočenju onih žena koje su to obelodanile. Žene, isto kao i muškarci, koje ulaze u tantru znaju šta mogu da očekuju, znaju da li na to pristaju i da li to žele ili ne i znaju da mogu u svakom momentu i da ne pristanu na nešto i da izadju. Božansko se ne nameće, božansko se bira. Oralni seks je izuzetno važan u tantri, ali on nije samo stvar zadovoljstva, već kako je ranije rečeno on je i služba božanskom. Sem toga što se, kako je ranije već napomenjeno, u falus priziva Bog, cela grafička predstava Boginje (Devi) uključujući i  Šri Čakru je u stvari predstava ženskog tela.  Vrh Šri Čakre koji predstavlja bindu tačku iz joge/tantre, koja je inače i ono što na zapadu nazivaju fontanom želja, na ženskom telu smešta se u područje klitorisa.

zena

Žensko telo i Kali jantra

Cela Guru mandala se priziva u ženu pomoću paduka mantre. Koncentrični trouglovi oko bindu tačke u koju se ona poziva da tu prebiva, ukazuju na trijadu Gurua. U saharsara čakru se priziva Paramešti Guru (Guru Guruovog Gurua), u srčani centar Paramguru (Guruov Guru), a u genitalije SvaGuru (naš direktni Guru).

Zatim se ženski polni organ (joni) obožava mantrom i tarpanom. Tarpan je ponuda polivanjem tečnosti. Tarpan se u slučaju da se radi ponuda božanstvima radi tako što se pusti da tečnost teče preko četiri prsta ruke, bez palca, ako se radi ponuda rišijima tečnost teče izmedju malog i domalog prsta, a za pretke desnom stranom dlana pored palca. Dok se to radi kompletna Šri Čakra mandala se zamišlja u predelu ženske materice.

Budući da je u klitorisu vrh Šri Čakra mandale jasno je zašto većina tantričkih Majstora insistira na oralnom seksu i na stimulaciji klitorisa uz propratne mantre, budući da je u stvari stimulacija i zadovoljavanje same Boginje. To nije samo seks, iako se sam dogadjaj i doživljaj višestruko pojačavaju, to je čin obožavanja i predaje Onoj koja predstavlja Najvišu Istinu i daruje sve blagoslove, znanje, spoznaju, sreću i mir. Tantrički seks je uvek ritualizovan. Ako se žena prstom zadovoljajva, to se onda radi uz mantre. Ako u Hramu Joni (ženskog polnog organa), koji su danas retki ali još uvek postoje u Indiji odnosno delu sveta gde se uspostave, iskušenik ima zadatak i iskušenje da oralno zadovolji klitorise 107 žena pre nego dodje pred 108. i dobije ono što ide posle uspešno savladanog iskušenja, onda je to 107 puta zadovoljavanje jezikom Boginje uz mantru koja se tad mentalno ponavlja, a ne samo obično fizičko zadovoljavanje tih 107 žena.

O drugim istočnim seksualnim tradicijama ne znam puno, pogotovo ne iz prve ruke ili iskustva. Kinesko učenje Belih tigrica, što je škola seksualne ezoterije koja je po poreklu šamanistička, jeste zanimljivo. Po legendi, osnivačica ove kineske tantričke škole i njen matrijarh je legendarna Kraljica Zapada, Ksi Vang Mju.

Xi

Ksi Vang Mju

Ova škola je još uvek živa, imao sam priliku da razgovaram sa nekim njihovim članicama i one insistiraju da se mora biti jako oprezan kada se čitaju knjige koje pišu o njima, budući da su ih često pisali taoisti. Mnoge taoističke prakse su kod njih, kao patrijarhalne, zabranjene. Učenje Belih tigrica je po svojoj prirodi matrijarhalno i one se jako protive da žene budu seksualni objekti i samo predmet muškog zadovoljstva. Na primer, kada su u pitanju taoistički Nudan (女丹) tekstovi o ženskoj unutrašnjoj alhemiji,, koji su pisani kao pandan Neidan (內丹 ) tekstovima o unutrašnjoj alhemiji, one tu vide problem. To su uglavnom moderniji taoistički tekstovi koji se bave time kako ubiti crvenog zmaja, tj menstruaciju, smanjiti veličinu grudi i sličnim tehnikama koje su protiv ženstvenosti i žene prave nalik muškarcima.  Takodje,  pokušaj da se uvede i linija prenošenja Nudana preko ženskh Besmrtnika, koje nikad nisu bile pre toga u taoističkoj literaturi grupisane u neki oblik linije prenošenja Mudrosti, doživljavaju kao pokušaj da se napravi taoistička verzija koja bi bila alternativa  njihovom učenju. A njihovo učenje je različito od taoizma. Na primer, taoizam podučava da muškarac zadržava seme, što je kod nas najpoznatije iz knjga Mantak Čia. U indijskoj tantri to se ne radi, bar ne u onim redškolama za koje ja znam, već je to pre tehnika iz hata joge. Slično tome, Bele tigrice takodje ne podučavaju da muškarac zadržava seme tokom odnosa, šta više podučavaju da muškarac ne gubi vitalnu energiju (či), tokom ejakulacije, te smatraju da je zadržavanje semena protiv muške biologije i da je nezdravo po muškarce. Zapravo, Tigrice imaju neke tehnike da koriste energiju muškog semena. Prva se zove Zgušnjavanje zmajevog žada i služi za osvežavanje i obnavljanje kože i kose, kao i revitalizaciju celog tela, a druga je Usisavanje zmajevog daha  koja služi za obnavljanje svojih energija i jačanje svog orgazma korištenjem energije muškarčevog orgazma. Tigrice, slično indijskoj tantri, imaju dva različita pristupa seksu koja primenjuju. Jedan je duhovni pristup, a drugi je posvećen isključivo zadovoljstvu.

Njihova učenja su u knjizi koju svaka članica piše rukom i mastilom u kojem je i njena krv. Nakon smrti vlasnice knjige i rituala Uzdizanja, knjiga se spaljuje.

Bele tigrice su više od seksa, one se uče kako da kroz seks otvore muškarce da prihvate i spoje onase sa svojom unutrašnjom ženskom božanskom stranom.   Obično koriste snagu trojstva, tj rade zajedno i koriste tada nešto što zovu karma mudra, a njihova obuka obuhvata pet veština (Vai Gong kao spoljni trening, Nei Gong kao unutrašnji trening, Nei Dan kao unutrašnju alhemiju, Šen Gong kao trening uma i Ksin Ji Dao Jin Fu kao emocionalni trening).

Kao glavni ciljevi Belih tigrica se, danas, navode osnaživanje žena i harmonija sa muškarcima, pomoć muškarcima i ženama da uče o svojoj seksualnosti i da iscele seksualne traume koje imaju, omogućavanje seksualne edukacije zasnovano na drevnim spisima o vodjenju ljubavi, promocija duhovnosti po učenju Belih tigrica, pomaganje muškarcima i ženama da nadju svoje mesto u modernom društvu u skladu i u ravnoteži sa prirodom, unifikacija porodica uključujući i savremenu LGBT zajednicu i dekriminalizaciju prostitucije i eliminisanje trgovine ljudima.

Bele tigrice se obučavaju, a trening traje mislim 9 godina, u centrima koji se nazivaju den. Postoji posebna borilačka veština kojoj se uče samo devojke, a njih je veoma mali broj, koje su od rodjenja podučavane u denu i koje onda služe kao čuvari centra, a nazivaju se Leteće tigrice. Kako sam ja čuo ne seća se da je ikada i jedan muškarac podučen ovoj borilačkoj veštini koja se zasniva na protoku energije kroz telo.

Bele tigrice se obično smatraju, kroz kinesku istoriju, ženama koje su bile dobro obrazovane, bile vešte u borilačkim veštinama i bile prostitutke. Pri tome se ne misli da prostitutke iz kineske prošlosti koje su bile siromašne, neobrazovane do te mere da nisu umele da čitaju i pišu i bile bez društvenih veština, već na to da se u neka prošla vremena pojam prostitutke u Kini odnosio na žene koje su bile nezavisne i imale samostalan posao, na šta se u društvu kojim su dominirali muškarci gledalo veoma neblagonaklono u to vreme.  Što ne znači da se neke Tigrice nisu bavile i elitnom prostitucijom, na primer kada se Čen JuanJuan, poznata prostitutka koja se udala za generala Vu Sanguija koji je ostao u istoriji poznat po tome što je pobunjenicima otvorio kapije i tako okončao vladavinu dinastije Ming, ona nije bila samo obična prostitutka. Ona je bila Bela tigrica. Bele tigrice su veoma zanimljiva tradicija, po mnogo čemu u pristupu i odnosu prema ženi i njenom mestu u društvu slične indijskoj tantri. U oba slučaja je naglasak na ženskim potrebama, a da li su se razvili samostalno jedni od drugih, ili postoje medjusobni uticaji ili čak poreklo pitanje je na koje bi trebalo da istraživači daju odgovor. Postoje tvrdnje i da je joga kineskog porekla, ali i da je taoizam preuzeo indijske uticaje i ima poreklo sa indijskog potkontinenta.

prostitutke 2Kada koristimo reć prostitutka, ona nema u svakoj civilizaciji isto značenje koje ima danas na zapadu. Prostitutka, odnosno kurva, što je izraz koji danas ima pežorativno značenje, nekad je bila hramovska sveštenica koja je bila veoma dobro podučena seksualnim veštinama. U drevnom Sumeru takve sveštenice su nazivane harimtu, što je reč od koje se izvodi reč harem. Harem nije bio mesto naložnica nekog imučnog čoveka, harem je bio hram u kojem su živele sveštenice koje su bile posebno obučene seksualnim veštinama. Kad su muškarci uzeli moć u društvu i pobili glavne sveštenice, te postavili svoje sveštenice, oni su haremske sveštenice proglasili za svoje vlasništvo.

Slično tome reč devica nije označavala ženu kojoj je čitav himen. Devica je mogla da ima gomilu dece, a da i dalje bude devica. Devica je označavala ženu koja je slobodna i koja je gospodar svog tela kojem pušta, ili ne pušta, da pridje samo onaj, ili ona,  koga ona hoće. U tom smislu kurva, što je reč kojoj mi ne dajemo pežorativno značenje, ima pozitivno značenje i kurva takodje može biti i devica.

Uostalom, nije li na francuskom reč pute reč za bludnicu, isto kao i na italijanskom reč

puti

Puti, detalj Rafaelove freske Galatejin trijumf

putana, dok je za one male andjele ljubavi, koji prate Kupidona i navode ljude da se zaljube, ime bilo Puti. Bludnica je bila prokažena žena, ona koja je imala hrabrosti da bude seksualno aktivna, seksualno oslobodjena i koja se usudjivala da traži pravo da doživi vlastito seksualno zadovoljstvo. U samoj tantri odnos prema prostituciji je složen i za mnoge čudan, baš kao što je i sama tantra zbunjujuća i neshvatljiva. U nekim delovima Indije i školama tantre se na oltaru tokom ceremonije (pudje) posvećene Boginji Durgi drži zemlja sa praga prostitutke. Istovremeno tantra propisuje da se za tantrički seks nikad ne sme koristiti prostitutka kojoj je plaćeno za to.

Društvo je potčinilo ženu osporavajući joj pravo da bude ekonomski nezavisna, ali je isto tako deo mehanizma potčinjavanja bila  i seksualna represija po kojoj je njen seksualni užitak bio nemoralan svodeći je tako samo na funkciju majke.

385Situacija u Indiji nije bila ništa bolja i žene su tu bile veoma sputane vedskim braminskim sistemom koji je od njih zahtevao da budu čedne, da budu muževo vlasništvo i da u slučaju da im muž umre mlad, a to se smatralo da se dešava zbog grehova njegove supruge, skoče za njim u pogrebnu vatru i tako izvrše samoubistvo. Tantra nije vedska, tantra je zasnovana na vlastitim tekstovima i na potpuno drugačijem vrednosnom sistemu koji je matrijarhalan i koji ženu stavlja u centar društva. Samim tim tantra odbacuje vedsko društveno uredjenje i njegove vrednosti. Primer poezije koja se vezuje za drevne hramovske sveštenice  u Indiji, koje su se zvale  DevaDasi jeste knjiga devocijske poezije ispevane u slavu Božanstva od strane baš takvih  hramovskih kurtizana koja je kod nas prevedena i izdana pod nazivom Kad je Bog mušterija (Stylos, Novi Sad, 2002)

Za bramine čestitost žena je značila i čestitost kasti, a održanje poretka kasti, koji tantrici ne priznaju, za bramine je značilo i očuvanje njihovog socijalnog položaja i garanciju njihovog bogatstva i privilegija u društvu. Nagost tela je bila deo slobode koju su imale indijske žene u drevno vreme,čak se smatralo da je pokrivanje grudi nepristojno, a gornji deo odeće nosile su samo žene kšatrija i bramina. Zapravo, za tantrike je nagost znak realnosti, a pokrivanje tela je iluzija koja dolazi od Maje.

Goli jogiji koji lutaju Indijom su poznati, Naga Babe, kao najpoznatiji medju njima imaju

Akkamahadevi3

Aka MahaDevi

tu privilegiju da otvore Kumba Mela festival, najveći u Indiji, tako što ispred svih utrče u za Induse svetu reku Gang. Jedan od njihovih poglavara, Baba Rampuri, bio je u Srbiji i to je po meni bio jedan od najbitnijih duhovnih dogadjaja koji su se dogodili u regionu u zadnjih 50-60 godina. Ali sem tih nagih jogi asketa, postoje i drugi primeri. Recimo, pre hiljadu godina u oblasti koja se zove Karnataka postojala je jedna posvećenica Šive  koja se zvala Aka MahaDevi. Ona je odbacila sve, pa i odeću, kako bi se suočila sa istinom i živela je i obožavala Šivu potpuno gola. Pripadala je takozvanom vira šaivizmu i potpuno je odbacila kastinski sistem i braminska načela. Poznata je njena izjava o nagosti „zašto se stidite, Šiva i onako sve vidi“.

Lalešvari, takodje šaivista samo iz domena kašmirskog tantričkog šaivizma, takozvani trika šaivizam,  poznata pesnikinja mistične poezije koja se u dobroj meri mešala i sa sufijima, takodje je praktikovala ritualnu nagost u javnosti.

Raymond DouilleTantrici smatraju da se svi radjamo goli i da su i dete i majka goli na porodjaju, kao i da je sama majka obnažena dok nas kao male doji. Vratiti se majci znači biti go pred njom i svetom. Biti go pred njom i svetom znači biti jednostavan i potpuno ogoljen u svojoj svesnosti. Kada sve svedemo na ništa, kada naše „sopstvo“ iščezne, kada i mi sami postanemo ništa – tada smo postali samo kao Božansko jer znamo Božansko koje je i samo ništa. A ništa je sve.  Ko nema ništa poseduje sve. To je apsurd spoznaje. Tantra govori o materijalizmu i materijalnim vrednostima, a ne o spoznaji i prosvetljenju, ali onda kad se tantrikova čula zasite materijalnog i kada naučimo da se ne vezujemo za materijalno, koje smo postigli i kojim smo ovladali, kreće transcendencija materijalnog i duh se spozna kroz materiju.  I onda kad se spozna da nemamo ništa da izgubimo jer je sve iluzija, tada nastaje tišina jer ništa što ne možemo da izgubimo ne možemo ni da dobijemo. I mi smo ništa, a sve smo.

mgBoginje koje donose konačnu spoznaju, kao što su Kali, Varahi ili pak Ćinamasta,  gole su i obožavaju se ritualima gde su svi učesnici takodje goli. Kali je potpuno bez odeće (digambara) zato što poput svog partnera ima na sebi ceo svemir koji je beskrajan. Ona je i nirmohi (nir – bez) i (mohi-vezanost) tako da je ona potpuno nevezivanje i zato nije ograničćena ni odećom ni stidom, kao ni ostalim socijalnim normama. Kali je Istina, a Istina je za naš ego, pošto ga ugrožava, ružna i opasna. Kada se unište sve „lepe“ obmane ega i kad se naša svest „ogoli“ Kali se pred tantrikom manifestuje mnogo prijatnijeg izgleda.  Kali je inače povezana sa smrću i zato što je ona vezana za ciklus žene kad su joj neplodni dani. Tada spermatozoidi koje muškarac ispusti u ženu umiru jer nemaju šta da oplode. Kali tako simbolično „ubija“ muškarce, dok je Durga aspekt Boginje koji je vezan za plodne dane žene i zato je ona „majčinski aspekt“.

U oblasti odakle potiče i Aka MahaDevi, Karnataki, do nedavno se vekovima u martu obeležavao jedan festival posvećen Boginji Renukambi. Mudrac Jamadagni je bio zabrinut da njegova supruga  Renukambi ne poželi drugog muškarca i da bi to sprečio poslao je svog sina Parašuramu da joj odseče glavu. Bežeći, ona je skinula svu odeću sa sebe i potpuno gola sakrila se u obližnjoj pećini gde se predala Božanskom i potpuno stopila sa njime. Kao uspomenu na taj mit lokalni žitelji su stotinama godina bez ometanja proslavljali festival tokom kojeg su se goli kupali u reci da bi zatim takodje goli išli oko četiri kilometra do hrama ove Boginje gde se obavljala ceremonija. Sredinom osamdeseti, medjutim, vlast je zabranila ovaj festival pod izgovorom da je vulgaran i varvarski, a čuli su se i „argumenti“ da je golo obožavanje nešto što rade daliti. U Indiji daliti su oni koji ne pripadaju sistemu kasti i sa kojima drugi Indusi ne žele da se mešaju.

Kao još jedan od mnogih primera možemo navesti tantričku ceremoniju (pudju) koja se radi isključivo tako da su svi učesnici potpuno bez odeće. Posvećena je Boginji Ladja Gauri.

Ladja Gauri se često naziva i Gola Boginja, a jedinstvena je zato što nema glavu, umesto

lajja

Ladja Gauri

koje je lotos, ali joj je zato vagina naglašeno istaknuta. Ona je Boginja izobilja i plodnosti i njeno obožavanje se hiljadama godina vezuje sa šaktistički tantrički kult. Boginja je neba sa epitetom Aditi, a vezuje se za pojmove slobodna, nevezana i neograničena. Povezuje se sa tamno plavim topazom, simbolično podsećajući na neograničeno noćno nebo budući da je ona ta koja svojoj deci daje prosvetljenje i uklanja granice koje nam uzrokuju patnju. Ona je za neke šakta tantrike ona Boginja koja stvara trojstvo Brame-Šive-Višnua.

Pudja koja se radi za nju naziva se pudja za ispunjenje želja. Radi se da neko dobije posao, da stupi u ljubavnu vezu ili brak, ili za ozdravljenje. Ali da bi Majka (Ama) ispunila svojoj deci želju, ona želi da ih vidi onako kako ih je stvorila. Dakle gole. Ali ono što je najbitnije za ovu pudju je da nije erotizirana, dakle Boginja će blagosloviti svoju decu sve vreme dok se ne obuku, ali ne želi nikakve seksualne aktivnosti dok se ovo izvodi.

U biti, ako neko stvarno obožava žene, onda će strast koju nagost izaziva vremenom da se transformiše u ljubaznost. Seksualne devijacije i zločini nastaju od frustriranosti i seksualne represije, dok u takozvanim primitivnim društvima koja su seksualno liberalna i gde je nagost normalna stvar, gotovo da i nema slučajeva silovanja ni seksualnih prestupa.

Tantričko obožavanje muškog uda (lingama) nije da se izazove seksualna uzbudjenost, ono je tu da se neutrališe bes kao jedan od šest ripua (grehova) u jogi i tantri. Ali obožavanje joni je vezano za seks, kako to navode tantrički tekstovi: „Obožavaj njene genitalije. Ona tamo boravi kao Majka. Ona prebiva u njenoj vagini. Ona je zanesena seksom.Ona uživa u strasnim snošajima. Nju zadovoljava grupni seks heroja i heroina.“ Zapravo, seks je pre ponuda Boginji nego Bogu tako da se češće ženska božanstva tako obožavaju.

Tantra zahteva disciplinu. Prakse pet M od kojih je jedna i maituna, tj seksualni odnos, zahtevaju da se u nekim periodima tantrik uzdržava od njih, pa tako i od seksualnih odnosa. Ljudi sa životinjskom prirodom, takozvani pašu, nisu pogodni za tantru. Tantrici su uglavnom pod kategorijom heroja (vira), što znači da su oni pobednici i da mogu da se kontrolišu. Dakle ima i situacija kada je pravilo „gledaj i ne pipaj“.  Za heroja Boginja je ljubavnica, za treću kategoriju, divia tantrike o kojima ja ne znam puno, odnos prema Boginji je kao odnos prema Majci.  Veliki tantrik Ramakrišna, možda jedan od najvećih tantrika prethodnih par vekova,  bio je divia tantrik. Njegova posvećenost Boginji Kali bila je tolika da nije uopšte imao seks sa svojom suprugom, a kažu da se toliko identifikovao sa Kali da je bio počeo da dobija menstruacije poput žene.

Deo tantričkog seksa je i da se radi posebna masaža kako bi se sputale ljudske energije seksualnosti i strasti, tzv životinjske energije (pašu) ne bi li se telo pripremilo za instalirnje božanske svesti u njega i za kosmički seks.

Kamasutra-3D

Tantrički seks nije bezopasan, čak naprotiv. Glavna zaštita tantrika koju dobija je takozvana paduka mantra. Paduke su sandale Gurua, o tome je već ranije pisano na blogu. Paduka mantra se dobija na početku, kao i na kraju puta, kao ista mantra samo uz male izmene. Paduka mantra je glavna zaštita svakog tantrika. Ali ima jedan momenat kada praktičar dodje u situaciju da je pred ulaskom u stanje Nirguna Bramana, što je stanje Boga bez imena, oblika ili bilo kojih drugih atributa, dakle tu više ne postoji neko Božanstvo koje bi se obožavalo, tada više ne važe ni tantre ni mantre, pa ni paduka mantra. Tada jedino što pomaže i šta štiti tantrika jeste da njegov Guru preuzme oblik Boginje Varahi, koja je veoma važna tantrička Boginja sa glavom u obliku vepra i koja je komandant Boginjine armije, te da u tom obliku štiti tantrika. Varahi je inače jedna od nekoliko Boginja koje se koriste kao zaštita od crne magije  (abićarije).

Varahi of Tantra Path

Boginja Varahi

Za tantrički ritualni seksualni odnos (maitunu), bitna je Guruova milost, a to znači božanske energije sa kojom je on veza,  kao i lična posvećena praksa pre toga, da bi se od fizičkog nivoa seksualnog odnosa ritual digao do nivoa seksualnog odnosa koji se toliko transcendentira da partneri u stvari imaju seksualni odnos sa Božanstvima na takozvanom astralnom planu.  Za tako nešto potrebno je da tantrik postigao sida stanje, a tantrina da ima iskustvo takozvanog savikalpa samadija. U suprotnom moguće su negativne posledice ne samo po fizičko telo i nervni sistem i psihu, nego i životna opasnost po učesnike u ritualu.

Sam tantrički seksualni odnos se odvija unutar baš Varahi ritualnog mističnog crteža/dijagrama (jantre). Jantra se može iscrtati fizički, ili se zamisliti dovoljno precizno, što znači da svaki detalj mora da bude tačno ispoštovan i zadovoljen. Sama Varahi se prizove unutar tog ritualnog crteža, koji je u stvari krug, dok se izvan kruga nalazi crni pas koji predstavlja njenog partnera Bairavara.

tet

Da li su svi tantrici dobri? Daleko od toga, većina tantrika nisu dobri i ne rade dobre stvari. Najpre, tantra omogućuje i velike zloupotrebe. Na primer, ne mali broj tantrika u Indiji koristi tantru da crpi energiju od svojih žrtava i to je oblik vampirizma koji je prikazan na slici levo. Na njoj praktičarka tantre iz žrtve crpi životnu energiju i to je praksa koja se naziva Maran Prajog. To je nešto što se ne nalazi u pisanim tantrama, bar ne koliko ja znam, već se usmeno prenosi. Delom je to praksa koja se može sresti i kod nekih tibetanskih lama koji imaju veze sa tantrom, a koji koriste mlade devojke kako bi se podmladjivali.

crna magijaU osnovi tantra nema propisan moral, već je sve dozvoljeno,  ali to ne znači da tantrici i rade sve. Stvar je u tome da se postigne takvo stanje jake i stabilne ličnosti da se  radi ono za čim postoji potreba. Vrlina tantrika ne dolazi od propisanog vrednosnog sistema koji govori šta je dobro, a šta loše. U hijerarhijskim religijama i sistemima postoje propisana pravila koja se nekom prezentuju i onda se očekuje da ih neko sledi i time se poboljšava kao osoba.Ponašanje tantrika i ono što radi, ili ne radi, ne zavisi od toga šta mu je dozvoljeno ili zabranjeno. Zavisi od toga koliko je on integrisana i stabilna osoba, dakle njegov moral ne dolazi od onoga što mu je rečeno od nekog drugog nego što on na osnovu svojih kvaliteta procenjuje da je potrebno ili nije.

Imali smo priliku da vidimo u Hrvatskoj lokalne osobe koji su se predstavljale kao tantrici, tražile od žena 200 evra za navodnu inicijaciju, pa onda kad bi neka žena došla i skinula se pred njima oni bi se pogubili ne znajući šta da rade. Tantra je zgodno područje za prevare, ali ljudi koji sa tantrom nisu nikad imali veze i koji samo hoće seks ili novac se lakše provale nego oni koji dolaze iz inostranstva i koji imaju neku vezu sa tantrom, ili bar znaju nešto o njoj. Videli smo tako u Hrvatskoj i stranca iz Azije koji je dolazio, tražio seks od učenica, ali po onome što sam čuo nikad ništa nije dao ili preneo bilo koju Šri vidja mantru? Ali je bio stranac, imao je neko znanje i obuku u tantri, pa je zato ulivao poverenje. Zapravo, većina tantrika u Indiji ne izdrži sistem. Od prijatelja koji je tantrički Guru u južnoj tradiciji, čuo sam da po njegovoj proceni i iskustvu samo manje od 10% tantrika ne  zastrani. Ono što mi na zapadu nazivamo hedonizam u Indiji nazivaju boga (uživanje u zemaljskim i telesnim zadovoljstvima) i moto tantrika je „boga, a ne joga“. Inače, veoma verovatno naša reč Bog ima korene u indo-evropskom jeziku koji je povezuje baš sa reči boga.  Dakle u tantri materijalna i telesna zadovoljstva su put do Boga. Tantra ne govori o samo-realizaciji i spoznaji, već insistira na materijalnome, ali istovremeno to ne znači da,  kako sam malopre nagovestiom u jednom momentu iako se to ne priča previše pre vremena, tantrik ne transcendentira materijalno. U nesposobnosti da to urade i izgubljeni u fizičkim zadovoljstvima i materijalnim dobrima od kojih nisu u stanju da se razvežu, tantra za neke tantrike prestaje da bude sveti hedonizam i postaje samo izgovor za običan hedonizam.  To što neko govori da su božanstva zadovoljna time, što i nije daleko od istine uz napomenu u kojem i kakvom kontekstu, ne znači da je taj neko i uspešan tantrik.

Spoljašnje putovanje kroz zadovoljstva i materijalno, mora da postane unutrašnje oniputovanje kako se svet iznad nas doživi kao duhovan, tj da su materijalno i duhovno jedno. Nema razlike i božanstvo je u svemu i to onda doživljava svoj vrhunac u najvišem nedualnom iskustvu koje u trenu na deliće kida vezanosti kojima nas samsara, kao večita patnja, drži zarobljene u iluziji dualne podeljenosti. Ako spoljni put kroz materijalna zadovoljstva ne prati unutrašnje putovanje u kojem se spoje dva Božanstva, muško i žensko čega je tantrik svedok, tu onda ni nema tantre.

Na zapadu je to malo, ili veoma dobro zavisno za koga, poznato, ali u Indiji postoji puno zloupotreba i manipulacija, naročito medju tantricima koji žele seks. Čuli su se primeri ne samo muških Gurua, nego i ženskih koje su seksualno iskorištavale svoje učenike. Obično je oko njih pravi rat sa drugim Guruima iz iste tradicije i linije, sve oko premoći nad tradicijom i zadovoljenja ličnog interesa. Pre koju nedelju sam čak čuo i za homoseksualni skandal, vezan za jednog mladjeg tantra Gurua u Indiji, a  koji je muškarce iskorištavao i seksualno i finansijski. Sve je to veoma česta pojava i u Indiji i na zapadu. Na žalost.

Ono što se na zapadu naziva tantričkim seksom je u stvari neotantrički seks. U osnovi, kao začetnika neotantre mogli bi da smatramo Ošo Radžniša, Indijca koji je u Indiji bio iniciran u tradicionalnu tantru iz koje je izbačen, iako je to kasnije krio kako bi se predstavio kao neko ko je rodjen kao već veoma napredno i posebno duhovno biće.

Dobar deo popularnosti koju je Ošo skupio bio je baš zbog popularisanja slobodne ljubavi, slično Božijoj deci koja su nešto pre njega na sličan način prikupila ogroman broj sledbenika. Moje lično iskustvo iz Ošovog meditativnog centra, kao i susreta sa sanjasinima, jeste da je seks i  menjanje partnera tamo pretvoreno u nešto što oni smatraju za „duhovnu praksu“, tj sadanu, ali da je to kompulsivni hedonizam bez ikakvog transcendentiranja.  Ja tu nisam video ništa od duha prave tantre ili od slobodne ljubavi, već sam video da se od ljudi tako očekuje da se ponašaju, mada ne isključujem da ne postoje i centri i sanjasini koji eventualno odaju drugačiji utisak.

Ošo je napravio tantru bez tantre, dakle izbacio je sve tradiconalne delove i metafiziku i bazirao se na principima psihijatra Vilhelma Rajha koji je svoju teoriju i terapiju zasnivao na telu i seksualnosti, a promovisao je slobodnu ljubav i promiskuitet. Ošo je potpuno prihvatio neorajhijanski pogled na svet i njegova (neo)tantra je u stvari bio njegov pokušaj terapije modernog sveta kroz seks, pri čemu su tehnike koje je davao bile skupljene, šta više delovale nabacano, sa svih strana, veoma često modifikovane u odnosu na originalne.

guru baghwan his secretary and his bodyguard

Scena iz dokumentarnog filma o Ošo Radžnišu: Guru: Bhagwan, His Secretary & His Bodyguard

Ošo je pošao od toga da su ljudi opsednuti seksom, zato ga nemaju kad im je stvarno potrebno, nego to žele i rade kompulzivno. Zato je u njegovom ašramu bila praksa da ljudi u jednom periodu samo spavaju, jedu, piju i imaju seks. Žene bi ležale poredjane u liniju i muškarci bi  imali seks po redu sa njima. Kad završe sa jednom prelazeći na drugu. Ideja je bila da se tako i jedni i drugi isprazne i da svedu potrebu za seksom u realne okvire. Oni sa kojima sam pričao, a da su prošli kroz to, govorili su da to nije uspevalo dugoročno i da bi se, iako bi posle nekog vremena (obično par nedelja) tako intenzivnog i maratonskog seksa dolazilo i do iscrpljenosti i do mentalne zasićenosti zbog čega su mislili da više neće ni pomisliti na seks. Ali ranija potreba za kompulzivnim seksom se vraćala.

Ošo je uglavnom bio na drogama, to mu je i bila glavna odbrana na sudu da nije bio ni obavešten o onome što se dešavalo vezane za ubistva i teroristički napad biološkim oružjem. Ono što je ostalo kao svedočenje o dešavanjima u ašramu jeste da bi povremeno neke atraktivnije učenice pozvao kod sebe i da tada sa njima nije ni imao seks, nego bi ih skinuo gole i pipkao po grudima i ostalim delovima tela uz to se  kezeći i cerekajući, zbog čega se pretpostavljalo da pati od impotencije. Nije baš imao puno osećaja za svoje učenike, pa je novac za život na visokoj nozi dolazio delom od prostitucije kojom su se bavile neke od njegovih učenica.

Ošo Radžniš je primer filozofa koji je pisao jako inspirativne i lepo sročene knjige, ali je u domenu palog tantrika iz kategorije onih o kojima sam govorio. Njegova učenica je Margot Anand, danas možda jedna od najpoznatijih neotantrika, zapravo ona je i raširila neotantru po Evropi i Americi. Napisala je dosta knjiga i održala puno seminara gde je žene i parove učila kako da dožive orgazam. Prilično je poznata, a svoju (neo)tantru je sama najbolje opisala gostujući kod Opre kao sate i sate ljubljenja, kao stapanje duša preko pogleda i kao transcendentalan seks.

Zapravo neotantra je samo nekakva postmoderna KamaSutra koja ljude uči kako da budu bolji u seksu i koja parovima osvežava brak poboljšavajući im ljubavne veštine. KamaSutra je indijski drevni tekst koji se bavi ljubavnim umećem i nema veze sa tantrom i njenim ritualima i metafizikom.

Isadora 2Ošo Radžniš je imao svoju misiju na zapadu i nije uspeo. Mnogo kasnije od strane jedne od jačih i poznatijih indijskih škola tantre  na  zapad je poslata jedna tantrina (na slici levo) koja je inicirana u indijsku tantru  koja je dosta izmešana sa vaišnavizmom i vedskim sistemom, gde je bila prepoznata kao manifestavija takozvane Hladini Šakti.  Imala je svoj uži krug učenica i učenika gde je podučavala indijsku tantru, a karijeru je napravila kao Plejboj model, seks koučer i iscelitelj seksualnih trauma kod žena. Imala je emisiju koja se u Americi emitovala na nacionalnom nivou i gostovala kod Opre Vinfri. Prošle godine izvršila je samoubistvo, što je drugi slučaj samoubistva u liniji tradicije njenog Gurua za koji ja znam. Iako ja pričam da tantricima ništa nije zabranjeno i da sve mogu da rade, ali ja naravno kao i svaki dobar tantrik lažem što znači da ipak postoje neka pravila. Samoubistvo je nešto što je veliko no-no za  tantrike, pošto je to skroz suprotno cilju tantre i jedan je od 5 grehova koje tantrik može da počini. Ostali „grehovi“ su preuzimanje zaveta, puraščarana, hodočašće i celibat.  Zašto je to tačno uradila za mene je još uvek nedoumica , njenim učenicima do nedavno nije ni bilo rečeno da se ubila, već su samo dobili uputstvo da intenzivno rade Guru paduka mantru koju im je bila dala. Tantra je jednostavno i teška i jako opasna i uprkos toga što je dobila jako ozbiljnu dužnost, a samim tim i čast, da tantru i po toj liniji prenese na zapad, ali i da emancipuje zapad i da isceli prvenstveno žene i seksualno ih oslobodi kroz neotantru, ona to nije uspela da izdrži i da realizuje do kraja.

Dakle i ona i Ošo su javno imali relativno sličan društveni cilj, s tim da je Ošo bio izbačen iz tradicije i mehanizmi koji nečiji ego drže pod kontrolom samom činjenicom da nije više imao zaštitu nisu kod njega delovali i on je poznat po mnogim skandalima i stvarima koje ne možemo reći da bi tantrik od integriteta radio. Kod nje ti mehanizmi jesu delovali i ona nije poznata po nekim ispadima, zloupotrebama ili nečemu što bi sramotilo njenog Gurua i tradiciju.  Naravno sve do trenutka dok se nije ubila što je samo po sebi bilo loše.

Dosta ljudi pati za time da ih neko poštuje, da imaju učenike i da nekog nečemu podučavaju. Ne shvataju da je podučavanje drugih zapravo ogromna prepreka njihovom ličnom napretku. Niko nije ovde da bi mu se iko divio i davao mu pažnju, već su oni koji podučavaju u tantri samo orudje u rukama njihovog Gurua koji ih koristi radi prenošenja tradicije i linije mudrosti koja ide od same Boginje. Kada se to shvati kreće dalji napredak i tu je potrebno razviti  osećaj da su svi kojima se obraćaju njima ravni. Ni bolji ni gori, nego da su svi vredni poštovanja takvi kakvi jesu.

Tantra nije hijerarhijski zasnovana na piramidalnom sistemu, već je zasnovana horizontalno i matrijarhalno. Iskustva se veoma brzo steknu, uključujući i bljeskove prosvetljenja, a dalji rad je produbljivanje tih iskustava, kao da se neko kreće krugom koji se spiralno vremenom približava centru. Patrijarhalni hijerarhijski sistemi su zasnovani na modelu muškog orgazma. Muški orgazam je linearan, postoji dizanje tenzije i kulminacija po svršavanju, nakon čega muški ud pada i simbolično „umire“ dok se ponovo ne podigne i tako ponovo „rodi“. Uostalom, u Francuskoj zato orgazam i zovu La petit mort, odnosno „mala smrt“. Veza simbolizma sunca i umiranja, pošto i sunce simbolično umire u godišnjem ciklusu i ponovo se radja, sa vezom Svetog Kralja koji je u drevnim društvima čak bio bio ubijan jednom godišnje nakon čega je biran novi Sveti Kralj, odnosno kasnije Isusa koji umire na krstu i potom se ponovo diže simbolično se ponovo rodivši, jeste u stvari simbolika koja je zasnovanma na muškom polnom udu i sledi muški orgazam.

Kada muškarac svrši neretko mu se prispava, to je ono poslovično spavanje posle seksa

uspavani satie

Uspavani Satir, skulptura iz 2. veka p.n.e.

koje, tamo gde se dešava, hrkanjem najviše nervira žene pošto bi one zbog prirode svoje seksualnosti tada htele još i kojima tada i treba nastavak seksualnog odnosa. Muškarcima se prispava iz veoma jasnog biološkog razloga. Naime, iako se i ženama nekad prispava, uostalom sama aktivnost se najčešće odvija noću i to baš u krevetu u spavaćoj sobi, pre čemu bi trebalo uzeti u obzir da to i fizički može da izmori nekoga ima, onda i ima logike da se nekom i prispava. Muškarcima se drastično više nego ženama prispava zato što je naučno dokazano da  muški organizam tokom orgazma luči  norefinefrin, oksitocin, vasopresin, serotonin i peptidni hormon po imenu prolaktin. Telo luči prolaktin kao protivtežu dopaminu koji ima funkciju da se neko seksualno uzbudi, a prolaktin služi da neko doživi zadovoljstvo. što znači da je  oslobadjanje prolaktina povezano sa seksualnim zadovoljstvom. Nije još poznat razlog zašto se nivo prolaktina oslobadja četiri puta manje tokom masturbacije nego u odnosu na snošaj, ali to objašnjava i zašto se muškarcima manje spava nakon masturbacije. Naime, manja količina izlučenog znači i manju pospanost. Istraživanja na životinjama su pokazala da se nakon ubrizgavanja prolaktina u organizam kod njih povećava umor i sanjivost.  Ako se uzme u obzir da i oksitocin i vasopresin povećavaju sanjivost, budući da opuštaju, muškarac baš i nije prirodno kondicioniran za višestruko pružanje orgazama ženama. Šta više neka od skorih istraživanja su pokazala da čak 48% britanskih muškaraca zaspe tokom seksa.

Varabajamudra

Simbolični prikaz Joni u jantri, Lalita u Varabajamudra mudri; iz internog materijala Nath tantre u okviru Drevnog i mističnog reda vitezova Šambale što je druga tantrička parampara o kojoj i ne pišem često, a koja je više orijentisana na Šivu

Za razliku od muškog orgazma koji se može simbolično porediti sa muškim polnim udom i koji je pravolinijski, ženski orgazam je kružni baš kao i ženski polni ud. Žena ima kapacitet, ali i potrebu, za više orgazama koji idu jedan posle drugog, koji su ciklični i koji se sve više i više sužavaju ka centru, pri čemu svaki sledeći može biti intenzivniji i duži od onog prethodnog. Intenzivniji znači i duže trajanje, ali i da se odnosi na celo telo, a ne samo na genitalni predeo gde većina netreniranih žena i muškaraca iskusi telesne osećaje orgazma.

zenaObuka tantrika je da ne samo da može što duže da se kontroliše i da to sve dugo traje, a to je izuzetno bitno, nego i da zna kako da koristi masažu posebnih tačaka  koje se koriste u indijskoj masaži a koje se zovu marma tačke. Ovih tačaka po rukopisima ima 107. Finalna tačka, 108, je um.  Te tačke mogu da se koriste za svašta. Deo su i indijske medicine, tj ajurvede, ali se mogu koristiti i da se neko parališe ili čak ubije. U tantri se, kao što je ranije napomenuto, koriste za posebnu masažu da se suspenduju niže energije strasti i da se partneri pripreme za rafinirani tantrički seks. To nije neotantrička masaža, tantrički seks i neotantrički izgledaju slično kada to neko gleda, ali ono što se ne vidi i što se energetski dešava je potpuno drugačije.

Neotantra je „rad na sebi“, a tantra je „duhovni rad“. Neko radi na sebi, na rešavanju svojih trauma, životnih problema, poboljšanju svoje komunikacije sa drugima i sl. To je nečiji lični razvoj koji toga nekoga koji tako poboljšava sebe kao osobu i čini sebe funkcionalnijim u svetu, a sve sa ciljem da kvalitet života bude bolji. Rad na sebi je u osnovi neki oblik društvene terapije i to je sasvim legitimno i potrebno, ali tu se koriste obični metodi rada, kao što su lajfkoučing, moderne tehnike popularne psihologije i autosugestija, odnosno seksualnost u slučaju neotantre. Duhovni rad je pak rad koji se bavi našim odnosom sa natprirodnim i tu se koriste metodi koji zadiru u natprirodno, a efekti su proverivi testovima i pokazateljima koje nauka nije u stanju da objasni.

Efekat rada na sebi praktikovanjem neotantre u domenu boljeg socijalnog funkcionisanja osobe postiže se i bavnjenjem tantrom i dejstva natprirodnih faktora sa kojima radi tantra. Ali efekat koji se postiže tantrom, a on se odnosi na natprirodna iskustva, ne postiče se neotantrom.

Neotantrički seks je dobar, kada ga podučavaju kvalitetni seks terapeuti, to je

shiva linga

Šiva linga

natprosečno dobar seks, kvantitativno i kvalitativno, koji ljudi mogu da iskuse. Takodje, poboljšava se i emotivni odnos izmedju partnera, postaju otvoreniji, stabilniji, iskreniji jedno prema drugom. Kompletan odnos je bolji i emotivno zdraviji. Ali tantrički seks je sasvim druga dimenzija priče. Ako na primer pogledamo Šiva lingu, a to je ritualni objekt koji se obožava u Šivinim hramovima i u ličnim svetilištima kao simbol Šivine energije i Šive lično, možemo da vidimo da se ona sastoji od ovalnog dela koji predstavlja ženski polni organ (joni) i dela koji predstavlja muški polni organ (lingam).  U tantri koju ja poznajem muškarci ne obožavaju Šivu, pošto je u nama već instalirana mantra i mi smo već Šiva, nego obožavaju Joni, a žene obožavaju Šivu. Patrijarhalni simboli i elementi se menjaju matrijarhalnim, sve mantre koje muškarci rade, sem mantri Tari, menjaju Om kojim počinju Devi bidja mantrom. Linga je simbol moći, muške moći jer se smatra izvorom životne i božanske moći i muškarac je tu samo nosilac falusa i kao takav predstavnik izvora božanske moći i samim tim polaže pravo na monopol na moć. Ali površno tumačiti simbole znači svesti ih umesto na predstavu nekih natprirodnih sila i principa, na obične znake bez metafizičke realne snage. Može delovati da je lingam simbol političke moći koju imaju muškarci u društvu, ali ako se pogleda malo bolje Šiva linga može se primetiti jedna veoma neobična stvar. Muški i ženski organi u kombinaciji jedan sa drugim imaju jaku seksualnu konotaciju. Muški ud uvek prodire u ženski i taj ulazak jeste u neku ruku čin agresije zato što muškarac prodire u ženu i samim tim ulazi u njen prostor. Šiva linga, kako se da videti na slici, ima jednu nelogičnost. Muški ud (lingam) ne ulazi u ženski polni organ (joni) nego izlazi iz nje.  Kakav je to seksualni odnos u kojem muškarac ne prodire u ženu nego izlazi iz nje? To je jedna od tajni tantričkog seksa koja se ne može objasniti rečima, zato što je iskustvo teško objasniti rečima, ali ako bi trebalo da na neki način opisujemo onda bi trebalo obratiti pažnju da ako lingam izlazi iz joni to znači da žena ima muški ud, tj falus. To nije strap on seks i tantrički seks je vizuelno isti kao i običan, dakle sa strane se ne vidi razlika, ali je osećaj takav da je muškarac iako on fizički penetrira u ženu tu u stvari pod iskustvom da je pasivan, a žena je ta koja ima falus i koja penetrira muškarca, odnosno ima takvo iskustvo. To  je energetski odnos i inverzija nekih odnosa i principa u energetskoj anatomiji muškaraca i žena i njihovoj interakciji. Metafizičko uvek uredjuje, u smislu da oslikava, društvene odnose i ako je falus simbol muške političke moći, onda kada žena dobije falus da izlazi iz njene joni ,to znači da je izvor moći njen i simbolika se potpuno menja. Kada žena u seksualnom činu poseduje i simbolično i po doživljaju moć, to znači da i socijalno postoji potpuno drugačija percepcija žena i njihovog mesta u društvenom poretku što je korak ka tome da žene i u društvu realno dobiju poziciju moći.

plaza

Moć je veoma pipav teren i to nije ničeovska priča o „volji za moći“. Moć se jednostavno ima, nema ni žudnje za njom, nema ni žudnje da se ona odbije – jednostavno se moć ima i u skladu sa time se i deluje. Pri tome  mudro je napraviti razliku u korištenju moći. Nije isto moć nad i moć da. Prvo je kontrola nad mogućnostima i eksploatacija nečega. Drugo je moć koja se koristi da se dovede do rešenja nekog problema, do promene,- poželjno je društveno korisne. Tantra je i pitanje društvenih odnosa, tantra je izvan kasti, kako je već rečeno ranije, i tantra je zasnovana na solidarnosti. Još jedan od razloga zašto su mi bile zanimljive Bele tigrice, budući da je na pitanje kako su opstale tokom vekova odgovor bio tako što su pomagale jedna drugu, ne samo moralno nego i finansijski. Kad jedna nije imala novca, druga bi je pomogla, podizale su devojčice koje su ostajale siročad i bile su sigurno utočište za žene.

Kad već pominjemo siročiće i gladnu decu, Gandi, koji je bio veoma zanimljiv i čije se neke metode mogu smatrati za tantričke, ali je *temp*još uvek nepoznato da li je to i bio i ako jeste ko mu je bio Guru, izjavio je jednom da su bolje ruke koje daju hranu gladnom detetu, nego ruke koje prebiraju po brojanici.  I to je tačno. Tantra je praksa, nije teorija. A praksa uvek ima svoje društveno utemeljenje.

U Indiji nema više tantre. Spis Meru Tantra sadrži proročanstvo da će Indija postati veoma zatvorena zemlja za tantru i da će se pojaviti Guru iz strane zemlje koji će tantru izneti iz Indije na zapad. I mi mislimo da je to bio naš Guru koji je bio prvi zapadnjak koji je postao indijski Guru i koji je i doneo tantru na zapad.  Indija je zemlja u kojoj se, od uvodjenja ultra zbuka, ženska deca češće abortiraju. Indija je jedna od zemalja sa najvećom stopom silovanja u svetu i Indija je zemlja gde nisu samo silovatelji problem, nego i policija kojoj posle žrtve trebaju da se obrate. Indija je zemlja gde su žene ponižene i Indija je zemlja koja progoni tantru. Indija je zemlja u kojoj se za silovane žene često kaže da su one krive za to zato što „devojke ne bi trebalo da nose provokativnu odeću“ i „zato što uska odeća i farmerice pozivaju na silovanje“.  Indija ima veoma loše mišljenje o seksu, U Srbiji odnedavno postoji gaudija mat pokret, čak su preveli i izdali knjigu Tajne nerazotkrivenog jastva Šrila Bhaktivedanta Narajana Maharadže i koje ja povremeno sretnem. Veoma simpatični i veoma entuzijastični mladi ljudi koji su mi prilično simpatični. No, to ne znači da delimo i isti vrednosni sistem. U Indiji, delom pod uticajem ISKCON-a, gaudija mat je praktično anatemisao sve vezano za tantru, smatrajući čak i sam seks za nečist, čak do te mere da izvrću i komentare na vaišnavske tekstove.  Voleo bih da vidim kako bi onda vaišnave, što nije činjenica koju oni pominju, objasnio zašto su legendarni Gosvamiji iz Vrindavana od kojih i potiče vaišnavizam kakvog ga znamo, obučeni u žensku odeću kontemplirali na Krišnu kao na jedinog muškarca u univerzumu?

Maa

Indija je zemlja koja je jako davno zapala u kaljugu patrijarhalnih vrednosti, u zadnjih par vekova delom pojačano uticajem Britanaca i njihovog lažnog viktorijanskog morala. Klasična indijska tantra je u velikoj meri  proterana iz Indije, a na zapadu  praktično nemoguća za većinu zapadnjaka. Ošo Radžniš jeste bio izbačen iz autentične tantričke tradicije, Ošo Radžniš jeste bio van kontrole i jeste vodio veoma opasan kult koji je kontrolisao kontrolom seksualnosti učenika. To jeste strategija kojoj primenjuju  različiti opasni kultovi i grupe, na primer to je isto koristio pokojni Čarls Menson da bi manipulisao „porodicom“ na Spen Ranču, što je kasnije dovelo do svega onoga što što se desilo. Ono što se obično ispušta iz vida je da je Ošo bio u naručju Boginje i da je pokušao da ode od nje, ali Boginja je imala plan za njega i on je započeo neotantru na zapadu dajući zapadu ono što je zapad želeo.

jab-jum

Jab-jum poza

Jedan od osnovnih tantrićkih položaja za seks jeste takozvana jab-jum poza u kojoj tantrina sedi tantriku u krilu. Sama poza je jedno od prepoznatljivih obeležja budizma  Tibeta, Nepala, Butana i Indije, a obično sledi simbolizam koji se povezuje sa budističkim tantričkim tekstom Anutarajoga tantra (najviša joga tantra), a po kojem  muško božanstvo kojem u krilu sedi žena sa kojom ima seksualni odnos simbolično predstavlja samilost koja se sjedinjuje sa mudrošću (koju predstavlja žena).

Ali u indijskoj tantri jab-jum ima drugaćije značenje i pasivno-statično muško božanstvo je božanski potencijal za stvaranje koji oživljava moć stvaranja, odnosno šakti. Zanimljivo je da seks ima zaštitni karakter u tantri, dakle on može da otera negativne energije i sile i inicijacije jesu nešto što je tajna, ali recimo sad samo detalj da je sama inicijacija deo rituala koji kratko traje, a dobar deo ostatka se odnosi na uspostavljanje zaštita koje potom štite tantrike tokom njuhovih praksi. Jedna od zaštita tokom inicijacije jesu baš parovi u jab-jum pozi koji su rasporedjeni po stranama sveta i seksualni čin, kao akt plodnosti i kreacije, jeste jedna od zaštita novodošle tantrine, odnosno tantrika.

Jab-jum pozu su na zapad „doneli“ Džek Keruak i njegov prijatelj Geri Snajder. Ovaj prvi je verovatno svima poznat kao autor bitničke proze, a što se tiče ovog drugog za svaku preporuku je pročitati njegovu knjigu Duh i divljina koja je u par navrata objavljena kod nas i koja donosi njegove eseje na temu prirode, divljine i čovekovog odnosa sa svojim prirodnim okruženjem.

Džek Keruak je imao običaj da prijatelje ovekoveči kao likove u svojim pričama, tako je u

Lenore Kandel

Leonora Kendel drži svoju knjigu The Love Book

svojoj knjizi The Dharma Bums  lik Džafi Rajdera zasnovan na Geri Snajderu. Džafi Rajder, sa svojom partnerkom Princezom, što je lik zasnovan po uzoru na Snajderovu prijateljicu i partnerku, Džoan Kajger,  prvi put uvodi jab-jum pozu medju zapadnu javnost, bitnike i buduće hipike opisom njihovog seksa u ovoj pozi koju naziva jab-jum položaj. Jab-jum je učvrstio svoj status seksualnog položaja sa kratkom knjigom bit poezije Lenore Kendel, pod nazivom The Love Book, izašlom 1966, a koja je na naslovnoj strani imala tibetansku jab-jum ilustraciju. Policija je zaplenila ovu knjigu na osnovu povrede državnih pravila koja regulišu opscenost. Kendelova je objašnjavala da ona piše „svetu erotiku“ i ubrzo stekla bit selebriti status, a jab-jum je ušao u popularnu kulturu kao seksualni simbol istočnih kultura.

Snajder je bio muški šovinista, što je mnogo kasnije iznela Džoan Kajger, a i Keruak je ovu pozu nazivao „igranjem“, što je otprilike neki odnos koji je zapad imao prema svetoj seksualnosti istoka. Vratimo se sad na Radžniša i recimo da jeon zapadu dao samo ono što je zapad trebao i tražio. Dao mu je izgovor da se seksualno oslobodi.

kaliTantra je praktična, ali tu praksu prati i neka filosofija. Recimo, sama ideja čakri i aktiviranja Boginje kundalini, zapravo je u stvari suprotan procesu stvaranja, kundalini praksa je praksa involucije. Rasplinjavanja univerzuma, tj njegovo uništavanje, jeste poništenje empirijskog ega u bljesku mističnog iskustva. Tokom Joni pudje, neko bi mogao da primeti da se žena koja je na oltaru oblaći veoma slično, gotovo identično, indijskim plesačicama. Plesačice na čelu imaju nakit koji im pokriva predeo tzv trećeg oka. Žena koja predstravlja Boginju takodje ima prekriveno čelo nakitom, zato što kad se otkrije treće oko Boginja njime uništi univerzuma. Anihilacija našeg ega je povezana sa idejom o uništenju sveta, što je jedan od razloga zašto naša braća šaivitski tantrici kada na čelo nacrtaju tri bele horizontalne trake i na njihovu sredinu stave crvenu tačku na to metnu tri zrna pirinča, kako bi simbolisali stvaranje, očuvanje i uništenje sveta.

Dakle da ponovimo da autentična tantra polazi od hedonizma, seksualnih i telesnih zadovoljstava, propagira ih i ignoriše duhovnost, do momenta dok hedonizam ne transcendentira samog sebe u duhovno iskustvo. Tantra je materijalizam koji je transcendentiran, a neotantra polazi od priče o duhovnosti, ali stiče se utisak da ne dovodi do duhovnih iskustava nego zapadnjacima koji su opsednuti seksom, što je Radžniš odlično primetio i iskoristio, nudi veoma kvalitetan hedonizam koji ostaje u domenu materijalizma.

neotantra

Zapad nema kaste, zapad je drugačije društveno uredjen od Indije, ali položaj žene na zapadu često nije puno bolji od položaja žene u Indiji. Malo je poznato ali u Francuskoj je postojao zakon koji je ženama zabranjivao da nose pantalone. Iako nije primenjivan, formalno je bilo legalno uhapsiti Parižanku u pantalonama sve do 2013. kad je i zvanično ovaj zakon ukinut. Do 1992. žene nisu nosile pantalone u američkom senatu sve dok se prva afro-američka senatorka, Kerol Mouzli-Braun nije izborila da se dolazak senatorki u pantalonama više ne smatra „nepodesnim odevanjem“. 1939. je u Los Andjelesu žena poslata u zatvor jer je nosila pantalone, a britanske stjuardese su se tek 2014. izborile za pravo da smeju da nose pantalone. Pravo da glasaju na izborima žene su u Evropi dobile tek 1907. u Finskoj, Danska i Engleska su ubrzo sledile Finsku, a Sovjetski Savez je to omogučio ženama 1917. nakon revolucije. Van Evrope Amerika ih je sledila tek 1920, a u Evropi su puno pravo glasa žene dobile u Švajcarskoj i u Portugalu tek 1971. i 1976. O čemu mi onda pričamo?

Neotantra je potrebna zapadu. Zapad je otudjen, zapad je postao sebičan, zapad je odvojen od svojih osećanja i zapad uglavnom slikane ume da seksualno uživa. Zapadno društvo je bolesno, najbolju analizu sa stanovišta veze seksualnosti i totalitarnih društava koja dovode do velikih društvenih katastrofa i nesreća dao je Vilhelm Rajh u svojoj knjizi Masovna psihologija fašizma. Dakle preporuka za čitanje, ako ništa drugo onda iz razloga opšte lične erudicije.  Većina parova na zapadu, pa i u Srbiji, posle nekoliko godina braka ima seks ili veoma retko, ili ga uopšte nema, a partnere vezuju zajedno navika, troškovi života, isti prostor koji dele i deca. Jednostavno emotivno su otupljeni i evidentan je porast razvoda brakova, nasilja u porodici i ostalih pošasti koje donosi potrošačko društvo.

Neotantra uči ljude da prihvate svoje telo onakvo kakvo jeste, da poštuju i sebe i partnera, da se emotivno otvore prema partneru i da nauče da prihvate i da daju bliskost. Da ne budu sebični, ali da vole svoje zadovoljstvo i seks i da budu ošušteniji i srećniji. Neotantra,  uprkos opravdanoj kritici da je komercijalizovana i da je često samo robno orijentisana kao ponuda na tržištu, predstavlja ne samo seks koučing nego i seksualnu terapiju na isceljenju seksualnih inhibicija i seksualnih trauma i kao takva je dobar rad na sebi za većinu zapadnjaka. Pre dosta godina, jedna devojka koja je otišla sa ovih prostora u Ameriku, bila je organizovala nekoliko radionica u nekim od glavnih gradova bivše SFRJ, plus u Dubrovniku i bila me je pozvala da i ja prisustvujem. Bilo je limitirano samo na parove i više desetina njih je prošlo kroz te radionice.

siva sakti

U principu, to je rad na opuštanju i uklanjanju inhibicija,  sa socijalizacijom da se poskidaju u donji već, ili polugoli ili goli, pa se uhvate za ramena i igraju u krug i sl.

Sve to negde ima svoj smisao i sve što pomaže ljudima da budu bolji je u redu i potrebno, tako da ima tantrika, tradicionalnih, koji daju i neotantru. U Subotici smo imali takav primer sa gostom iz inostranstva koji nije davao nešto puno šaivističku tantru koju ima, nego više neotantru.

tantraNeotantru je u Srbiji, iako je oglašeno da je to bio kurs za tantra trenere , nudio i Fabijan Periškić iz Sombora. Njegov joga centar u Somboru je jedna od škola u Srbiji koja obučava joga instruktore, a osobe koje su kod njega završile obuku za joga instruktora su po onome što su meni rekle bile zadovoljne onim što su dobile.  Fabijana sam samo jednom sreo, a njegovu knjigu o tantri, Tantra, orgazam sa Svemirom nisam nikad video, a samim tim i pročitao. Dakle ne znam čoveka, nemam loš utisak o njemu, ali ga i ne poznajem, niti sam pročitao njegovu knjigu, da mogu bilo šta da mislim. Ono što vidim na sajtu da piše jeste da u kontekstu tantre citira Ošoa, pominje Margot Anand i navodi da na radionici uz jednu instruktorku indijske tantre on predaje kao predavač tao tantre, rispekt za pohadjanje radionica Mantak Čia i Čarls Mjura na Tajandu. Ovaj potonji je jedan od najpoznatijih instruktora neotantre u svetu i podučava nekakvu belu i crvenu tantru. Program radionice deluje kao neotantra. Da li je to loše? Ako je program dobar i ako nauči ljude nečemu korisnom, te ako oni od tog kursa imaju pozitivne rezultate i dobiju ono što im je potrebno, po mom mišljenju to je za njih više nego dobro.

Mi živimo u društvu koje je seksualno represivno, a komercijalizacija seksa i njegova pornografizacija po nekima samo je u stvari izraz konzervativizma, ma koliko to zvučalo paradoksalno, tako da sve što čini društvo zdravijim jeste i dobro. Čitam u vestima da je profesorica na ekskurziji u Amsterdamu provela djake kroz crvenu četvrt? Možemo da se razmotri koliko je to loše, ili nije, ali lažni je moral osudjivati taj čin bez da se osudi i opšta komericjalizacija seksa u društvu starleta, koja ga banalizuje i od njega pravi robu na tržištu što je uticaj koji kod nas dolazi sa nametanjem vrednosti potrošačkog društva.

nudizam

Zanimljivo je, recimo, pratiti razvoj percepcije nudizma u Americi. Do šezdesetih godina propagandni filmovi koji su promovisali nudizam bili su lišeni erotiziranosti, bili su to opuštajući filmovi gde je nudizam prikazivan kao nešto zdravo, sve sa psima kao porodičnim simbolima koji trčkaju u kadru pored plaže. Postojala su pravila koja su zabranjivala opscene filmove i takozvani filmski žanr seksploatacije, tj niskobudžetni filmovi koji su eksploatisali temu seksa i nagosti, počeli su da kao temu uzimaju nudističke kampove. Od jedne benigne slike ljudi koji su slobodni ne samo od odeće i kupaćih kostima, već i od socijalne igre nadmetanja i seksualne tenzije, filmovi su počeli da pokazuju nudističke kolonije kao mesta koja su veoma erotizirana. Postoji jedan fenomen na nudističkim plažama, a to je da kad neka osoba dodje na plažu dok je obučena privlači pažnju. Kad se skinu kupaći kostimi nestane misterija, ono što izaziva pažnju, šta se nalazi ispod njih i skidanjem svega sa sebe na nudističkim plažama svaka erotska napetost se potpuno izgubi. Obučene plaže su mnogo više mesto pokazivanja, demonstriranja fizičke privlačnosti i nadmetanja, dok na nudističkim plažama toga nema što ih čini mnogo opuštenijim i bez seksualne tenzije. Veoma je retko sresti na nudističkoj plaži, ja sam do sda samo dva ili tri puta video žene koje su to umele da iznesu,  osobu koja zna da nosi svoju nagost i da bude bez ičega na sebi na plaži, a da na taj način i dalje bude izazovna.

Komercijalizacija nagosti koja je krenula od seksploatacionih filmova dovela je do toga da je nudizam u medijima i popularnoj kulturi postao predstavljan kao sloboda u kojoj uživaju samo lepe osobe, dakle nameće se potreba za definisanjem tela po standardima koje propisuje industrija, te kao nešto što je samim tim i erotizirano. Od nečega što je trebalo da bude sloboda, uzgred budi rečeno veoma u skladu sa drevnim tradicionalnim tantričkim pogledima na život zato što tantra i jeste sloboda i može se svesti na tu reč,  nastala je medijski plasiran proizvod koji golica maštu onih kojima se nudi kao proizvod i to je na štetu onih koji su  iskreni nudisti.

Slično je i sa trendom takozvane gole joge.  Joga se i radi tradicionalno bez odeće, to se gola yogapominje još u Bagavata Purani, ali se na zapadu takav oblik praktikovanja joge pojavljuje u Nemačkoj i Švajcarskoj početkom 20. veka vezano za pokret tzv životnih reformista. Ovaj pokret je izrastao iz kruga tolstojevskih pacifista i anarhista okupljenih u komuni na Planini Istine (Monte Veritas) u Švajcarskoj. To je bila umetničko-mistička komuna u koju su dolazila i mnoga poznata imena, recimo Herman Hese,Karl Jung, Erih Maria Remark, Isadora Dankan, Pol Kle, Rudolf Šteiner, Meri Vigman, Rudolf von Laban, Maks Veber i mnogi drugi. Komuna je bila prilično netolerantna po pitanju kršenja njihovih pravila,  promovisalo se nenasilje i vegeterijanstvo, a istovremeno komuna je imala ideju o lečenju suncem i čistim vazduhom, što je uključivalo i insistiranje na nudizmu.  Komuni su se priključili i neki od malobrojnih jogija tadašnje Evrope tako da se joga tamo vežbala potpuno bez odeće. U isto vreme u  Americi se otvara studio za žene koji je kombinovao orijentalni ples i jogu i taj studio je do svog zatvaranja, 1982, skoro 70 godina držao časove joge na kojima su svi bili goli. Tokom hipi pokreta, uglavnom je radjena joga bez ičega na sebi, a takvi studiji su sporadično postojali i tokom osamdesetih i devedesetih godina.  Ali današnja moć medija i novih sredstava komunikacije dokazana je time što za njih gola joga nije postojala pre 2015, što su i nametnuli javnosti, kada je anonimna dvadeset petogodišnjakinja na instargamu otvorila profil Gola joga devojka gde je počela da ostavlja svoje slike na kojima vežba jogu potpuno naga. Profil je po domaćim i stranim medijima koji su vežbanje joge bez odeće videli kao vest koja mami pažnju i izaziva erotsko interesovanje, ubrzo dobioi više od 180000 pratilaca i po njima treba gole joge je od tada počeo da se širi svetom. Mediji su golu jogu počeli da nazivaju holivudskim trendom, navodili su da poznati glumci Nikolas Kejdž, Hale Beri i Gvinet Paltrou takodje vežbaju jogu goli, zatim i Dženifer Lopez i Naomi Vots,  uz još gomilu poznatih. Jedini slučaj gole joge u Srbiji za koji ja znam da se o njoj pričalo,, a da li je  stvarno i radjena grupno gola joga sa vežbačima ne znam, niti ako je radjena, odnosno ako se još uvek radi, kako je to izgledalo, bio je u Zrenjaninu.

joga-2Retki tekstovi koji su pisali o golog jogi pre nego što je postala trend pisali su o dobrobitima koje ona donosi u vidu samopouzdanja,  imali su drugačije naslove i  pisali o dobrobitima kao što je samopouzdanje, osećaju nezamaskiranosti i iskrenosti, osećaju slobode kao  prvenstveno psihičkom osećaju i stanju uma, prihvatanju svog tela onakvog kakvo jeste bez stida i započinjanju procesa voljenja svog tela baš takvog kakvo je, a samim tim i voljenju sebe, prestanku straha šta će neko misliti o našem telu, postizanju potpunog komfora prirodnosti i padanju lanaca lažne pristojnosti, te preplavljivanje osećajem zadovoljstva koji dolazi iz naše prave prirode i od oslobođenje svesti.

joga.png

Umesto takvih objašnjenja i navodjenja nečijih motiva i koristi od gole joge, odjednom masovne vesti i pirlozi o goloj jogi postali su praćeni uglavnom komentarima tipa „ma zamislite oni goli vežbaju jogu“ i nabrajanjem koje slavne ličnosti su se priklonile tom trendu. Takodje, vesti su počele da prate slike koje deluju kao da nisu zapis konkretnog vežbanja joge,  nego su to modeli koji poziraju da bi se napravile slike, poput slika iznad, da prate te i takve vesti. Gola joga je skroz ok ako neko želi da je radi i oseća tu potrebu, ali istovremeno gola joga za one koji nemaju tu potrebu nije nešto što bi ih se doticalo i samim tim za njih to nije ok da rade.   Jednostavno, komercijalizacija toga dovela je do toga da neko ne sledi svoje vlastite potrebe nego nešto radi zato što je to trend i zato što onda ta osoba misli da bi to trebalo da radi, a ne zato što je to stvarna potreba te osobe.

Tantra nije trend i tantra nije moda. Tantra je poziv i veoma intimni dijalog sa Univerzumom. Pre nekliko godina mi je poznanik rekao da jedna zvezda estrade, mladja pevačica koja ima harizmu i po onome što se da videti na spotovima izgleda veoma privlačno, želi da se upozna sa mnom. Prva dilema mi je bila što bi se ona upoznavala sa mnom? Ja nisam neki uspešan biznismen, poznata ličnost, frajer za kojim se okreću žene na ulici, niti osoba iz njenog sveta. Kakvih bi mi imali dodirnih tačaka uopšte da ona želi da se upozna sa mnom?  Objašnjenje je bilo da je čula da Bijonse praktikuje tantru i naravno sad i ona mora da udje u to, pa želi da me upozna i da je uvedem. Šta reći, to je

tantricka fotelja2

Tantrička fotelja

onaj momenat kad uzmeš kokice i sedneš da gledaš samog sebe kako ćeš reagovati i postupiti. Mislim, jeste jako privlačna, deluje da ima i drugih kvaliteta tipa da  nije neobrazovana, a  ni glupa, ali neke stvari se ne rade i odgovor je bio ne. Mada sam propustio šansu da u tabloidima izadjem u vesti „ko je tantrički Guru poznate i lepe mlade pevačice“? Epilog priče je bio da mi je taj poznanik nakon nekog vremena rekao da je pomenuta našla nekog lika koji ima „tantričku fotelju“, da se smuvala sa njime i da su otišli na letovanje na jednu egzotičnu destinaciju. Dakako da nisam imao pojma šta je tantrička fotelja, a kada sam izguglao shvatio sam da baš i nisam deo ovog potrošačkog sveta. Potreba te devojke nije bila da se inicira u tantru. Njena potreba je bila da bude u fazonu i da ima dobar seks. Skroz legitimno, ali ja nisam deo te trendovske priče. Jednom sam sreo katoličkog egzorcistu, hvale ga da je jedan od najboljih u regionu, koji mi je delovao kao čovek koji je došao iz vremena pre pronalaska struje i pre industrijske revolucije. Ponekad i sebi tako delujem kao neki srednjovekovni fenomen koji se obreo u modernom vremenu i pokušava da funkcioniše u paralelnim tokovima vremena bez uplitanja u moderne poglede na svet i tendencije promena u prioritetima ljudi.  A i nemam „tantričku fotelju“ tako da verovatno ne bih bio konkurentan na tržištu „tantričkih majstora“.

svetlo

Tantra je zasnovana na moći, a moć korumpira. Kada imamo moć, bilo kakvu, pitanje svih pitanja je šta ćemo sa njom raditi? Postoje mantre koje su veoma destruktivne,one su tradicionalno dozvoljene kada je darma u opasnosti i sl. To su mantre za kontrolu i čak za ubijanje. Deo tih mantri nije na sanskritu i za njih nije potrebna dugotrajna sadana da bi se dobio njihov sidi. Te mantre su opasne po um, zato što mogu da opiju čoveka da ih upotebi i kada to nije potrebno. Ali ako se upotrebe u pravom trenutku i za pravi cilj, one su veoma korisne. Najveća veština je da radimo ono što je u nekom momentu najpotrebnije da radimo. Mi živimo u društvu koje stalno izmišlja nove potrebe kako bi stalno trošili sve više i više novca, ali u osnovi kada bi uspeli da se odmaknemo od potrošačkog društva, koje kaže da je neko srećniji što više troši, mogli bi da vidimo šta nam je i koliko tačno potrebno i onda bi bili srećni.

To znači da tantrik može sve da radi, ali postoje stvari koje ne radi zato što nema ni razloga da ih radi. Recimo, ja u životu nisam nikad probao duvan. Jednostavno, nisam nikad imao potrebu i onda to nisam ni uradio. Mnoge druge stvari sam uradio, neke dobre neke ne. Kasnije sam  gledao zašto sam bio kreten u mnogim životnim situacijama i kako da to ne ponovim. Svaki svetac ima prošlost i svaki grešnik budućnost, tako da nije stvar u tome da neko sebe krivi i posipa se pepelom zbog neke voje greške, nego da sutra bude bolji nego danas kako ne bi ponovio te greške koje je pravio. Ili pravla.

Kada je neko sam sa sobom siguran šta želi i šta mu je potrebno, tada može da postupa duhpo tantričkom principu po kojem mu je sve dozvoljeno. Tantra ne samo da gleda blagonaklono na seks nego postoje tantrička Božanstva koja će tantrika ignorisati ako čak i samo priča protiv seksualnosti. Ali to ne znači da će svaki tantrik da se ponaša isto. Većina tantrika su porodični ljudi, zapravo tantra to i promviše umesto povlačenja u askezu i ašrame. To znači da tantrik izvodi tantričku praksu sa svojom suvašini, koja mu je supruga.  Ako ima potrebu da ima seks i sa nekim drugim, to nije bez dozvole supruge. Ako nema dogovora nema ni seksa van braka. Tantra tradicionalno veoma vodi računa o porodici i tantrik nikad ne rastura tudje brakove, isto kao što i svoj čuva. Isto važi i za ženske tantrike. Ošo Radžniš je rasturao porodice i pozivao žene da napuste svoje muževe i decu i pristupe njegovom ašramu. To je veoma loše ponašanje sa stanovišta tantre i on je bio veoma loš čovek. Svami  Prabupada koji je Internacionalno društvo za svesnost Krišne, kod nas poznatije kao Hare Krišna, kažu napustio je ženu kada je ona menjala neke njegove knjige za životne namirnice, tipa čaja. Što se grbo rodi vrijeme ne popravi, tako da je to bilo indikativno ponašanje koje je nagovestilo  sve ono što se kasnije dešavalo sa ovim pokretom koji je naneo mnogo štete po percepciju koju zapad ima u odnosu na Indiju, indijsku filosofiju i metode duhovnog razvoja.

plesMoramo da relativizujemo pežorativni pojam kurve. Pre neki dan sam sedeo u kafiću i momci pored su pričali o nekim devojkama nazivajući ih kurvama. U nekom momenti mi se uključimo u razgovor i ispostavi se da ni jedan od njih nije bio ni sa jednom od tih devojaka koje pominju. Poznaju ih, čuli su da su neki drugi bili sa njima, čuli su raznorazna hvalisanja i za te devojke misle da odlično izgledaju, ali nisu uspeli da poentiraju ni kod jedne od njih i da ostvare seksualni odnos sa ni jednom od njih. To je onaj sindrom kad neko pokuša kod devojke, ne uspe i onda kaže „ma neda kurva!“  Imam prijateljcu koja obično na to odgovori „pa kako je kurva kad ti nije dala?“, na šta ili ne dobije odgovor ili to bude neka promrmljana psovka. Kurva je žena koja je izazovna, seksualno provokativna, koja je seksualno oslobodjena i koja je gospodar svog tela. Ona ima seks sa onim sa kim ona hoće, a to obično nisu oni koji je nazovu kurvom. Žena koja ima takav stav u životu, takva žena može da bude i Sveta kurva koja ima seks sa Univerzumom. Univerzum je sve, on podrazumeva sve mogućnosti. Kurva široko širi noge jer prihvata sve mogućnosti kao potenicijal, nema odvojenosti i sve je Jedno. Nema tabua, nema predrasuda, ali kurva radi samo ono što želi, a želi ono što su joj stvarne potrebe. Dakle a njom ne može da bude svako, može da bude samo onaj ili ona koga ona pusti. Kurva je žena koja kontroliše svoj život i svoj svet. Svaka kurva za sebe spozna koje su njene lične potrebe. Tantrik je počasna žena i tantrik je Sveta kurva.

Isto kao i obični ljudi neki tantrici žive promiskuitetno, a neki žive skromno.  tantraSvojevremeno su neki moji prijatelji djotiše radili analizu iz podelnih karata jednoj devojci koja je ušla u jogu i koja je veoma promiskuitetna. Meni je skroz simpatična jer ume i da kaže ne kada želi, nema problem sa time što radi, niti da razgovara o tome i nema stid ni osećaj krivice što uživa u životu. Stvar je u tome da po djotiš analizi njene dve prošle inkarnacije su bile manastirska sadana u potpunom celibatu. Kako posle dve inkarnacije koje je provela kao monahinja da joj ova inkarnacija bude ona u kojoj menja tipove kako joj se prohte, uključujući i veze na jednu noć? Jednostavno, njena duša traži takva iskustva. To su u ovoj inkarnaciji potrebe njene duše. Boginja je sve, skup svih aspekata univerzuma. I devica i bludnica, istovremeno majka, ćerka,  svetica, lepa, ružna, nežna, gruba…ona je SVE.

zena

Da li su nam sva ta iskustva potrebna? To naša duša odluči. Oni tantrici koji su promiskuitetni, ako to mogu da drže u balastu da bude u onoj meri koliko im je to potrebno, to je onda sasvim u redu i onda su oni uspešni tantrici. Oni koji nisu promiskuitetni, to je isto u redu jer im to i nije potrebno. Svaki seks je u redu dok se svi koji uučestvuju u njemu saglasni i dok su zakonski dozvoljene dobi. Ko smo mi da nekom zavirujemo u spavaću sobu i da morališemo? Ja nemam potrebu za promiskuitetom, nemam potrebu za grupnim seksom i to onda nije deo moje priče. Ali mi je potpuno normalno da je to deo univerzuma i da ima i onih kojima je to potrebno. Moja potreba za nečim drugim i nedostatak potrebe koju neki drugi imaju ne čini jihove potrebe nelegitimnim. Jednostavno smo drugačiji.

svetla 2Sve žene su poput Boginje i njene su ćerke. Da li su sve žene dobre? Nisu naravno, ima ih raznih. Ima ih ovakvih, onakvih, skromnih, sujetnih, arogantnih pakosnih, plemenitih… isto kao i muškaraca. Na nama kao osobama oba pola je da napravimo svet koji će podržati žene da se oslobode i one koje su negde slabe, da se tu ojačaju i podignu. Svaki pokret za osnaživanje žena i za budjenje Boginje, tipa pokreti kao Crveni šator i sl, makar to bio samo skup psiholoških tehnika, afirmacija i elemenata psiho drame, trebalo bi podržati.

Žene su vekovima uslovljavane da ne misle i sebi, da budu samo majke i domaćice i da se seks svodi na to da one daju zadovoljstvo muškarcu. Nužno je da žene počnu da vole sebe i da ne samo da daju zadovoljstvo, nego da počnu da uče i da ga prihvate, šta više da zahtevaju da muškarac bude što kvalitetniji kako bi ih što bolje zadovoljio. A da bi došle u poziciju da tako nešto zahtevaju, najpre je bitno da počnu da poštuju sebe i da počnu svetla 3da vole sebe, budući da nema ljubavi bez poštovanja. Neotantra je tu odlična pošto ona uči partnere da dele, da se otvore jedno prema drugome, da se poštuju i da oboje uživaju.

Žena koja poštuje sebe može da očekuje da je neko i voli. Žena koja ne poštuje sebe, kako da očekuje je neko drugi poštuje i voli?

Nije problem, da ponovim, ako je žena promiskuitetna. Ako je to potreba neke žene promiskuitet je u redu, ako nije onda nije u redu za tu ženu da se nadje u tome. Problem je ako je žena promiskuitetna zbog neke svoje slabosti, ako je to rezultat neke traume kao kompenzacija za neki sadržaj psihe koji joj je teško da prihvati i integriše. Žene jednostavno moraju biti slobodne. A prvi korak ka tome jeste da moraju da izgrade samopouzdanje.

Svojevremeno je u Srbiji gostovao muzej voštanih figura iz Rusije i na toj izložbi je bila figura takozvane žene svinje, Ruskinje koja je po toj izložbi bila proglašena za najružniju ženu na svetu. Izuzetno ružan nadimak i izuzetno ružan epitet koji podseća na Linčovo remek delo Čovek slon,  veoma emotivan film o čoveku koji je izuzetno ružan, što je samo po sebi problem za komuniukaciju i ostvarivanje uspešno realizovanog emotivnog života. Ali pretraga interneta po imenu te Ruskinje pokazala je da se ona nije krila negde, iza neke maske, nego da je imala i brak i decu i više ljubavnika i da joj je emotivni i seksualni život bio dinamičniji od većine njenih savremenica kojima nisu bili prikačili tako ružan epitet. Ona očigledno nije poklekla duhom, nego je živela život punim plućima. Znači stvar je u stavu i u samopouzdanju.

Potrošačko društvo i mediji nameću standarde lepote i privlačnosti. Kako je već govoreno, rani nudistički propagandni filmovi su prikazivali tela bez biranja koje je lepo po standardima koje filmska i modna industrija nameću, ali kad je krenula seksualna eksploatacija teme nudizma u filmovima počelo je i prikazivanje nudističkih plaža kao mesta sa lepim, po standardima medija, osobama. Prava nudistička plaža briše te razlike i tu nema takmičenja ko je lepši, niti frustracije da neko nije dovoljno lep. Niko nikog ne gleda i žene od 70 godina, sa svim promenama na telu koje godine donose, isto su na plaži opuštene kao i devojke koje su na početku svog reproduktivnog ciklusa i čija su tela mlada. Žene se menjaju tokom godina, porodjaji donose svoje, grudi više nisu iste, dogode se bore i koža se menja… ali…svaka žena je Boginja i svaka ta bora je isto tako lepa. I svaka žena je lepa i početak isceljenja od bolesti zvane društvo je da svako sebe zavoli onako kako i jeste i kako izgleda. A to znači, kako je ranije već rečeno, da zavoli i svoje telo. To ne znači da je to opravdanje da se neko opusti i zapusti. To znači da ako žena vodi računa o tome kako izgleda to je onda zato što ONA ima potrebu da dobro izgleda i da se sebi svidi, a ne nekom drugom. Potrošačka mašinerija kaže da je standard ono što mediji nameću kao lepo, a tantra kaže da je prvi korak da žene razviju samopouzdanje i da zavole sebe i svoje telo ma kako ono izgledalo i da budu onakve kakve su sebi lepe. Znači žene moraju da postanu svesne da su Boginje koje su probudile u sebi bez obzira koliko su stare i kako im telo izgleda. Pošto su Boginje onda uvek sijaju iznutra i uvek su predivne..

goli

Tantra je alhemija. Vaišnave kada naidje neki problem i kad je gusto pobožno spuste glavu i kažu „Višnu (ili Krišna), molim te da ovo prodje što bezbolnije, molim te pomozi“. Šaivisti bi seli u meditaciju i tekli „baš me briga, makar i ćuskije padale sa nebe neću dozvoliti da mi ovo omete meditaciju“. Šakte, tj tantrici bi rekli „ovo ne valja, daj da vidimo koja mantra i jantra mogu da ovo promene u našu korist“. Tantra je akcija da se nešto iz jednog stanja prevede u neko drugo stanje.

pod nogamaSvaka duhovna škola teži da uredi svet po svojim principima. Postoji priča da je Svami Prabupada jednom izjavio, kažu da postoji audio zapis toga – ali ja ga nisam nikad čuo tako da ne tvrdim da je to istina iako sam to čuo od bivših hare Krišna članova , da će ubijati one koji nisu Krišnine bakte kad Hare Krišna budu imali vlast/moć u društvu. Tantrici su ekstremni, pa opet ne bi da ubijaju, već bi pre da urede društvo, da ga alhemijski transformišu, tako da žene u njemu imaju gotovo privilegovani položaj. Zato će se pravi tantrici sresti uvek negde u društvenim akcijama i pokretima koji se bore protiv represije i za prava žena.

Mi želimo žene koje su dostojanstvene, jake i ponosne. Želimo žene koje su svesne toga vajrayoginišta im je potrebno i koje se ne boje da to i traže. Želimo društvo gde seksualno oslobodjena žena nije prezrena već se diže na pijedestal slave isto kao što se na takav pijadestal postavlja i muškarac koji je imao puno ljubavnica.  Želimo ženu koja je poput Nje koja je oko vrata okačila ogrlicu od glava ugnjetača koji su joj pod nogama. Želimo ženu koja je u sebi probudila i Boginju i žensku moć.

Ako je to tako, i ako je žena Boginja, onda tantrik mora da ima i odredjen odnos prema ženama. Ako ga nema i ako bi se prema Boginji odnosio kao prema svojoj kučki, onda Boginja njega može da počne da tretira kao svoju kučku. Dojmim da nekako to nije baš dobar razvoj dogadjanja po onog ko bi napravio takvu grešku.  Tantra je specijalan odnos izmedju tantrika i Boginje. Taj odnos ima svoje specifičnosti, a odvija se ne samo na jednom metafizičkom nivou već i u odnosu sa ženama koje nas okružuju.

Dakle da se vratimo na početak naše priče. Potpuno razumem žene koje žele da dožive nešto više. Razumem priču da im je u braku dosadno, da ih muževi ne razumeju i da ih zanemarujju. Shvatam da žele promenu i da imaju fantaziju o egzotičnom seksu i to je sve u redu i poštujem i njih i njihove potrebe. I shvatam da misle da je tantrički seks nešto što bi ih izvuklo iz letargije, ali zapravo one misle na neotantrički seks. I nadam se da će u godinama koje dolaze neotantra da bude prisutnija na našim prostorima.

Tantra je specifičan odnos tantričkih posvećenika i božanskog koji se odvija dobrim delom i posredstvom telesnih zadovoljstava i materijalističkih uživanja. Ali tantra nosi i veliku odgovornost i opasnost sa sobom. Inicijaciju u tantru dobije jako malo ljudi, ja recimo nikog ne iniciram bez dozvole mog Gurua i tako će biti sve dok je on živ, plus tu se radi i proricanje pre toga da se vidi da li Devi to podržava, a ako podrži onda se gleda kada se to može izvesti. Možda nekog iniciram u narednim godinama, možda i ne. To nije do mene, to je do Devi koja nekog pošalje i odluči da li ta osoba bi trebalo,  ili ne, da bude inicirana. Tantra je kreiranje iluzije i niza alternativnih realnosti kako bi koristili Maju, iluziju, kao oružje protiv iste te iluzije. Tantra je paradoks.  Seks je u klasičnoj tantri orudje i metod rada, nije cilj sam po sebi. Imam dogovorenih par predavanja o tantri, verovatno ni na jednom neću ni pomenuti seks. Zašto kada je tantra zasnovana na seksu? Zato što nije potrebno da ga pominjem. Seks je dobar mamac za mnoge, dosta njih  je u regionu koristilo seks kao udicu da ostvare neku korist za sebe, ali ja nemam interes da nekog mamaim niti bih imao gde da ih mamim zato što tantra nije sistem otvorenih vrata za svakoga.  Pričati o seksu podiže intersovanje i napetost kod ljudi, ali  ako ljudi neće imati priliku za iskustvo takve vrste onda im nije lepo ni bacati takav mamac. Svrha ovog teksta je bila da stvari stavi u kontekst i da da odgovore na pitanja o tantričkom seksu koja su stizala.  I to je narode otprilike bilo to. Idemo dalje…

zena