Stigli smo i do petog nastavka ovog razmišljanja koje je došlo do dela da je tantra nevedski kult iz ranijih vremena. Uslovno tu originalnu tantru, levu, mogli bi da poredimo sa dionizijevskim principom koji Niče uvodi u svom delu Tragedija genija, a vedsku tantru sa apolonijskim. Za Ničea je dionizijski princip predstavljao afirmaciju života i predavanje iracionalnim nagonima, što je on video kao vanvremeni i neugasivi izvor umetnosti. Apolonijski je pak za njega bio hladna i prirodi suprostavljena racionalnost. Nisam baš siguran da je njegovo vidjenje Grčke odgovaralo onome šta je Grčka stvarno i bila, ali takvo vidjenje stvari može da ilustruje ono što želim da izvučem kao zaključak. Desne organizacije deluju po principu cenzora kojimpritiska ego, sistema pravila i normi koji vrše presiju na osobu da nešto ne radi. To su religijski sistemi. Levi put je protiv bilo kakve dogme, religije i protiv Bakti puta. Levi put nema pravila koja ima desni put. Tantricima je sve dozvoljeno, ali to ne znači da će sve i da urade. Naša je slobodna volja šta ćemo raditi. Ali često naše odluke nisu naše, već su uslovljene nekim nama nepooznatim razlozima. Nazovimo to neosveštenim psihološkim kompleksima, ili demonima, nije bitno koju termninologiju koristimo. Zato leva tantra nije za svakoga, u nju bi trebalo da ulazi samo neko ko je vira, a to znači heroj. Pašu ljudi, a pašu bi moglo da se prevede kao životinja, nisu za inicijaciju u tantru, jer se oni disciplinuju zabranama i  pravilima.

I sad da se vratim na ono da je Šri Vidja crna magija. Dodajmo tome i da je leva tantra povezana sa žrtvovanjima. Sve gore od gorega, zar ne? U desnim sistemima priča se o ciljevima kao što je prosvetljenje, spasenje, razne blagodeti koje se navode da stoje na kraju puta kao šargarepa na štapu. U najvećem broju slučajeva to je propagandni mamac da bi se neko navukao i prevario. Desni put je ono što se na zapadu naziva teurgija. Neko svojim delima skuplja dobru sreću i očekuje da će za to biti nagradjen. Levi put je ono što se naziva taumaturgija i Šri Vidja je veoma ozbiljno i opasno znanje i sa pravom se ne daje svakome.  I veliki je test kako će to što se nekom da biti primenjeno. Šri Vidja je put duhovnog materijalizma, ali tako da se taj materijalizam transcendentira. Odreći se sveta i praktikovati Šri Vidju bio bi oksimoron. Šri Vidja teži da pojača maju, tj iluziju, a ne da nas oslobodi od nje. Zvuči paradokslano ali to je deo sistema i načina kako Šri Vidja  funkcioniše.

Zato je tantra tradicija koja se brižljivo prenosi u tajnosti kako Pašu osobe ne bi dobile tajne koje bi mogle da zloupotrebe. Crna magija u njihovim rukama bi bila opasna. Vira u jednom momentu mora da krene u rat protiv svog ega.. Crna magija je odlično oružje, ali ne protiv drugih. Crna magija je odlično oružje koje tantrik koristi protiv sebe.

Osho je to veoma dobro znao s obzirom na tradicije iz kojih je poticao. Njegovo delo Life is One veoma lepo govori o tome da materijalizam nije nasuprot duhovnog i da njih dvoje postoje u savršenoj harmoniji. Koliko je on to uspeo u praksi da sprovede ne bih mogao da kažem niti da ulazim. Jesam odlazio u Ošov centar i družio se i radio sa ljudima od kojih su neki bili i sa njim i sa Sheel-om u ašramu, tako da imam neki stav na osnovu iskustva o svemu tome, ali nisam nikad uzeo od njih sanjasu tako da je moje iskustvo rada u Ošovom centru veoma površno. Ali to sad i nije bitno. Mnogo mi je bio bitniji Oshov stav o egu i to što je rekao o njemu u svojim knjigama Theologica Mystica i  My Way: The Way of the White Clouds. Naime, on je stava da ego mora, da bi mogao da ga se neko oslobodi, da bude jak i formiran, jer samo zrelo voće pada na zemlju. Slab ego ne može da iščezne.

Desni putevi stalno bockaju ego. Ali on se samo povuče i ispolji na nekom drugom mestu. Levi putevi rade baš ovo što je Ošo pominjao. Puste ego i posmatraju ga. Tu je pod kontrolom je i vidimo ga. Mazimo ga i pazimo dok ne bude spreman da ga se rešimo tako što ćemo da ga odsečemo. U našoj tradiciji mi sebe smatramo zmajevima i čuvarima Šambale. Zmaj je heroj koji je ubio zmaja i ponovo se rodio kao zmaj. Ubijeni zmaj je naš ego, samoljublje koje ima veze sa “zlom” koje dolazi od nagona za samoopstankom. Kada to transcendentiramo postajemo zmaj. Videli  smo da crna magija ima svoju svrhu, a sad vidimo da smo došli i do ubijanja. Ko se razume u mantra šastru zna da se svaka mantra koja se završava sa svaha odnosi na žrtvovanje. Da, tantra insistira da se moraju žrtvovati životinje i da one moraju biti muškog pola. Što se tiče ljudske žrtve nju smeju da prinesu samo majaradže, dakle kraljevi, pri čemu ona takodje mora biti muškog roda i mora biti vira. Budući da je Kalačakra naša tradicija, postoje i životinjske žrtve koje su odredjene po zodijaku. I sad se vidi, dakako, da smo mi veoma loši ljudi i da  ubijamo šta stignemo jer moramo, kaže se da ako mi to ne uradimo Devi će uzeti nas.  Zapravo, o čemu se tu radi? Vira kojeg maharadža prinosi na žrtvu nije neki ratni veteran iz komšiluka, a maharadža nije neki brkati Indus koji je stigao do nas nekim low cost letom, već se maharadža odnosi na nas, vira takodje. Vira kojeg maharadža, tj mi, prinosi na žrtvu je isto tako mi, tj  naš ego koji je spreman da se odseče.  Životinje su odredjene slabosti i nečistoće uma koje možemo imati. Tako da je crna magija zapravo način da mi  udarimo na naše slabosti i na naš ego jer su to naši najveći neprijatelji koje prinosimo na žrtvu. Ali sve to dolazi u svoje vreme tako da prvo moramo da dobijemo moć, kako bi bili iskušani, da bi tek posle toga prošli kroz inicijaciju vezanu za našu vlastitu smrt.

Ima još jedna stvar na koju valja skrenuti pažnju. Ritualna nagost je zabranjena na desnoj stazi. AdiNath tantrici žive goli u Indiji, po grobljima. Kaule doduše više vole da idu u crnom, sa crnim maramama na glavi i sa brojanicama od crnog drveta, crvenog sandala ili ljudskih kostiju. Brojanice od kostiju su inače posvećene Ganeši, ali ove od ljudskih kostiju su sasvim upotrebljive za  sadanu Kali. Obe, i AdiNath tradicija i kaula potiču od Dattareye, mitskog šamana za koga se smatra da je bio Šiva lično.On je izneo agama i tantričke tekstove. On je napisao AvadutaGitu. On je objavio Šri Vidju. Dattatreya je odbacio sva besmislena pravila i živeo po svojoj sopstvenoj volji. To je ono što mi zovemo Svecchacharya, ići kroz život po Sopstvenoj Volji. Odbacivanje pravila podrazumeva da se i stav o seksualnosti razlikuje od vedskog koji promovišu bramini. Što znači da VamaMarg tantra uključuje i seksualni odnos u svoje prakse. To je tek veliko iskušenje za pašu ljude, jer seks je naravno ta slatka tabu tema gde mnogi pokleknu. Vratićemo se i na to kad budemo govorili o vampirizmu.

Za kaulu se na zapadu čulo prvo preko tekstova Artura Avalona, što je bio pseudonim Britanca Sir John George Woodroffe-a, sudije u Kalkuti. Dosta kasnije, 1936. Elizabeth Sharpe je u Londonu objavila knjigu The Secrets of the Kaula Circle. U pitanju je bilo delo za koje se nije znalo da li je bilo fikcija ili realni opis. Autorka je  definitivno živela u Indiji gde je bila privatna sekretarica Maharani iz Limbdija, u državi Gidjarat. Ostaje neprovereno da li je bila ozbiljan indofil koji je čak imao i prepisku o duhovnim pitanjima sa Mahatma Gandijem i Svami Vivekanandom, kao i to da li je stvarno bila udana za tibetanskog lamu. Tako da je pitanja sadržaja njene knjige diskutabilno, odnosno da li je knjiga uopšte stvarno autobiografska, ali činjenica je da je to ipak bilo prvo upoznavanje zapada sa idejom o kaula tantri.

kaula circle

Po njoj njen suprug je sa drugim tibetanskim lamama bio deo tajnog kaula kruga koji je praktikovao seksualne orgije na kojime su učestvovale mlade indijske devojke, specijalno birane po lepoti i nedužnosti. Njih bi onda tretirali kao Boginje i sa njima bi imali seks tokom kojeg bi im uzimali energiju. Orgije su priredjivane kako bi se skupilo još više energije, mladi ljudi koji bi dolazili na orgije, izvan kulta, bi odlazili stariji, a članovi kaula kruga bi delovali podmladjenije. Po njoj svi su bili lepi i ostajali su mladi, samo bi im posle toga usne bile tamnije.  I na to ćemo se još vratiti, sad napomenimo samo još I to da ona u knjizi pominje i jednog zapadnog okultistu kojeg je navodno srela. Taj okultista je bio Aleister Crowley i Elizabeth Sharpe poredeći rituale koje je opisala, njih favorizuje u odnosu na one prakse koje je radio Crowley.

Iako neki njegovi biografi sugerišu da se on mogao sresti sa VamaMarga tantrizmom na Cejlonu, to je malo verovatno Ono što je izvesnije je to da je Crowley sreo Ramnath Aghoria, ali bez da je dobio bilo kakvu inicijaciju ili neko posebno znanje,  tokom svog planinarenja po Nepalu. Istog onog Gurua koji će mnogo decenija kasnije kasnije Osho Rajneesha izbaciti iz tantričke tradicije. Za njega se pričalo da je živeo 217 godina, u šta je naravno teško poverovati.  Bio je  poglavar  Gorakhnath akhare celih stotinu godina, što je opet teško za poverovati, dok nije našao drevne spise na palminom lišću koji su govorili drugačiju istoriju Nath tradicije. Tražio je originalnu Nath liniju i našao je kod Baba Byom Shankar Aghoria za kojeg se smatralo da je bio jedini u Indiji koji je još uvek imao direktnu Nath liniju od  Swayambhunathe (Padmasambhava) koji je u Nath parampari bio jedan od prethodnika Gorakhnatha.

Sri Sri Ramnath Aghori Baba

Sri Sri Ramnath Aghori Baba

Sa njim je prošao sve Agora tantre,  da bi se po povratku u Nepal, uz brojna čuda koja je izveo, sukobio sa svojim bivšim Gorakhnath redom  kako bi obnovio stari Nath red. Zbog političkih igri oko toga ko će u Nepalu imati kontrolu nad duhovnom hijerarhijom dolazi u sukob sa nepalskim  kraljem Virendrom i zato se preselio u Kalkutu gde je ostao do kraja života i gde se i desio taj incident sa Oshom.

Ramnath Aghori Babu pominje i Baba Rampuri u svojoj knjizi gde opisuje čudo kojem je prisustvovao. Naime Sri Sri Ramnath Aghori Baba je tom prilikom pozvao oko stotinu lokalnih jogija i tantrika na ručak. Kad su došli on je imao samo par posuda sa hranom i svi su mu se smejali, ali on je onda uz pomoć duhova koji su mu pomagali niotkuda stvorio jelo za sve njih, potom stvorio jelo za ne manji broj gladnih uličnih pasa i na kraju priredio gozbu i za svoje prijatelje duhove. Baba Rampuri je inače jedan od najvećih jogija u Indiji, plavooki Amerikanac koji je šezdesetih otišao u Indiji u postao Naga Baba da bi danas bio vodja tog šaivističkog reda. Pre nekoliko godina je bio u Beogradu, privatno sa poznanicom koja je ovde došla u posetu svojim prijatejima, nakon čega je njegova knjiga prevedena i objavljena i ovde.

No, vratimo se temi kaule. Ona postaje popularna, kao ideja, u zapadnim ezoteričnim krugovima zahvaljujući Kenneth Grantu i njegovoj knjizi  Aleister Crowley & the Hidden God (Samuel Weiser, Inc., 1974, USA). U njoj on u kontekstu seksualne magije piše o kauli i navodi da su neke informacije koje daje u knjizi preuzete iz nepublikovanog komentrara  kaula adepta na tantrički tekst.

Kaula se pominjala još dosta ranije, 1949. u tekstu ‘Tantric Hedonism‘ koji je Gerald Yorke bio objavio u trećem broju ezoteričnog magazina The Occult Observer. Gerald Yorke je bio jedan od najbližih Crowley-evih saradnika. Tokom tog vremena imao je seriju “magijskih povlačenja” u pustinjama Severne Afrke gde je prizivao svog Svetog Andjela Čuvara, odnosno praktikovao jogu i meditaciju u pećinama na obalama Velsa.

Tekst ne odaje baš da je Yorke imao predstavu o razlici izmedju tantre i hinduizma, ali istovremeno detalji upućuju na to da je i imao neke informacije o kauli. Tekst je bio prilično primećen, čak ga i Gerald Gardner navodi u bibliografiji svoje knjige The Meaning of Witchcraft, ali jako dugo vremena je je za javnost  ostala misterija ko je bio Yorkov izvor, kao i to ko je bio misteriozni adept koji je Grantu dao informacije o kauli?

germich1

Gerald i Michelle Suster

Tokom osamdesetih Olivia Robertson me je povezala sa londonskim okultistom Geraldom Susterom koji je meni bio prilično bitan u jednom periodu mog života. Gerald Suster je bio prijatelj i saradnik Geralda Yorka. Zajedno su organizovali dolazak Dalaj Lame u Englesku, a i Gerald Suster i Francis King, poznati britanski okultni autor, bili su preko njega članovi mistične organizacije A.’. A.’.

Pošto je bila misterija ko je bio misteriozni adept koji je Grantu dao informacije o tantri, a i od koga je Yorke dobio informacije Gerald Suster je naravno bio idealna osoba da se od njega to sazna. Problem je bio u tome što je to bio njegov svet gde se svi poznaju i sve podrazumeva, tako da je on samo lakonski i ne preterano fascinirano odgovorio u stilu, “A to? To je bio David Curwen”.  Ime David Curwen-a meni baš ništa tada nije značilo. Tek mnogo kasnije kada je Stephen Skinner objavio da je iza pseudonima alhemijskog autora Lapidusa zapravo stajao David Curwen delimično je počela da se otkriva ličnost “tajanstvenog adepta kaule”, da bi tek 2010. izlaskom knjige Brother Curwen, Brother Crowley, A Correspondence ova misterija bila rasvetljena za javnost. David Curwen je, naime, 1944. pisao Crowley-u da bi sa njim diskutovao prirodu seksualnog eliksira koji je bio centralna tajna Crowley-eve spoljne organizacije i na koji je Curwen imao primedbe. Naime, Curwen je tvrdio da je upućen u tajne kaule, u pismu u kojem komentariše i već pomenutu Elizabeth Sharpe, te je u tom svojstvu mislio da je znanje koje on ima superiornije. Crowley je navodno pristao da uvrsti te infromacije u svoj magijski kurikulum i pristojno otkačio Curwen-a  prebacivši kontakt na Geralda Yorka. Crowley je imao čudan smisao za humor i po svemu sudeći je voleo da ismejava ljude, tako da je šala koju je napravio sa Curwen-om zapravo bio način da mu kaže šta je mislio o njegovim komentarima i informacijama koje je želeo da mu ponudi.

kenneth steffi grant

Kenneth i Steffi Grant

Crowley, recimo, nikad nije u svojim pisanjima pomenuo prevode Arthur Avalona koji su u to vreme bili pionirski radovi u informisanju zapada o tantri i postoji odredjeni raskorak u tome kako je Crowley video seksualni okultizam od onoga kako se seksualnost koristi u tantri.Tako da Curwen-ov pokušaj da privede Crowley-a nečemu što je on smatrao kaulom nije očigledno bio uspešan, ali je zato ostavio bitan uticaj na njegovog učenika Kenneth Grant-a.

Curwen je tvrdio  da je njegov Guru bio iz Južne Indije i da je bio iniciran u Anuttara Amanayu. Anuttara je najviša joga tantra najkarakterističnija za vadjrajana budizam. Postoje u stvari četiri kaula tantre, odredjene po stranama sveta. U kaula Šri Vidja mantri, koja se sastoji od tri linije i ukupno 15 slogova, prva linija se odnosi na  istočnu kaulu, druga na južnu, a treća na zapadnu.  Naša tradicija je severna kaula,  najtajnija je od sve četiri kaule i naša mantra ima jedan dodatni slog koje ostale tri nemaju i zato ima ukupno četiri linije. Sever je strana sveta koja se povezuje sa elemenom zemlje. U kauli postoje četiri čuvara tradicije, rasporedjeni na četiri strane sveta, kako u hindu tako i obliku koji dolazi iz tibetanskog budizma,  samo sa ovim drugim vidom se radi kasnije. Jedan od najvažnijih segmenata inicijacije je da se ti čuvari implementiraju u našu auru, to je kavača koja štiti kasnije tantrika pri radu sa različitim bićima i duhovima. Priroda severa i severnog čuvara se odnosi na materijalno i materijalizam. Uz to, ne zaboravimo da prva avarana daje i dikpal božanstava u Trilokya Mohana Chakri i tu se na severu nalazi naravno Gospod Kubera. Ni manje ni više nego polubožanstvo koje je kralj Jakši i vladar blagostanja.   Evo još jedno objašnjenje zašto ova škola Šri Vidje radi preko materijalizma kako bi ga transcendentirala.

Tekst koji je Curwen dao Grantu nije bio ništa drugo do deo već ranije pominjanog Soundarya Lahari teksta.  Dali smo primer kako se taj tekst koristi za konkretno dobijanje materijalnih dobara. Takodje, ovaj tekst može da se koristi kao remedija u vedskoj astrologiji, ranije navedena sloka konkretno za korigovanje posledica položaja Sunca. Ali tumačenje koje je Curwen do Grantu odnosilo se na tantrički seks koji je bio šifrovan u ovom spisu. Od koga je Curwen dobio to tumačenje? Danas su mnoge stvari jasnije i mi znamo da je Curwen bio član jedne indijske organizacije koja se zvala  “The Latent Light Culture” i koja je uključivala i jedan poseban unutrašnji krug koji se zvao “The Holy Order of Krishna”. Organizaciju je osnovao Dr. T. R. Sanjivi 1905. godine i bila je mnogo više zapadno orijentisana nego tradicionalno indijski. Postojao je jak uticaj takozvane Nove misli, pokreta koji je nastao iz Hrišćanske nauke. Oglasi za njihov magazine Kalpaka su se pojavljivali u publikacijama Nove misli, a Kalpaka je sa druge strane indijsku tradiciju predstavla veoma često pozivajući se na argumentaciju Nove misli. Tako da je ova organizacija u stvari delovala kao smeša raznih zapadnih popularnih tema (hipnotizam, mesmerizam, pozitivne afirmacije, isceljivanje i sl),  teozofije i priča o Šri Vidji i kundalini jogi.  Činjenica je da su autorka knjige The Secrets of the Kaula Circle i  Dr. T. R. Sanjivi bili u kontaktu, budući da je ona objavila njegovo pismo u jednoj svojoj kasnijoj knjizi.  Ova organizacija i dan danas postoji i na njihovom sajtu stoji da se kurs Šri Vidje, zasnovan Soundarya Lahari tekstu, može i posle više od 100 godina i dalje poručiti i dopisno pohadjati, kao i to da je do sada više od 30000 osoba  pohadjalo ovaj kurs. Sudeći po jednom od brojeva Kalpake Curwen je takodje dopisno pohadjao ovaj kurs jer su objavili njegov komentar gde on hvali lekcije o tantri koje dobija poštom.

Komentari o seksualnoj tantri, te dopisne škole, na Ananada Lahiri tekst kako smo videli nisu baš nešto dojmili Crowley-a. Najpre on je imao svoje mišljenje o Novoj misli i Hrišćanskoj nauci, koje nije bilo ni malo laskavo, a potom  ne znamo tačno šta je u tom komentaru pisalo budući da ga Kenneth Grant nikad nije javno objavio.

Kenneth Grant je svoju knjigu u kojoj pominje kaulu  poslao  Shri Gurudev Mahendranath. Njegova reakcija je bila takva da je listove knjige koristio da njima potpaljuje svetu vatru. Kenneth Grant mu je bio ponudio najviše stepene u svom redu, ali je ovaj to odbio. Njemu okultizam nije bio nepoznat, u Indiju je u otišao zato što mu je to savetovao Aleister Crowley. Nakon povratka bio je u kontaktu sa Geraldom Gardnerom, čak je i iniciran u Bricket Wood veštičiji koven, a nakon svog preseljenja u Australiju bio je opunomoćen da širi wiccu tamo preko svog kovena. Ali iz njemu poznatih razloga nikad nije postao deo Grantove grupe, niti je Grantu dao inicijaciju.

„Originalno Nath učenja o Ladja jogi je dao Goraksnath [među monaškim vežbama]. Ne znamo da je bilo koji Sadhu ikada postigao oslobođenje na taj način.  Sami Nath kažu da su ta učenja bila samo simbolična …… još uvek je pomodno da prepredeni „sveti ljudi“ eksploatišu priču da zmija leži skrivena u telu. Izraz kundulini [ili ladja] joga je veoma moderan izum i nikada ga Nath autori nisu koristili …. onima koji uče o svojoj kundulini iz knjiga – uglavnom napisanih od strane stranaca i UVEK od ljudi koji sami nikad nisu bili uspešni sa time, često počnu da pate od ludila i opsesija. Istinski načini oslobodjenja su jednostavniji Pravi metode oslobađanja su jednostavniji i bez opasnosti, tako da je ladja suvišna u duhovnom životu. „

Ovaj tekst Shri Gurudev Mahendranath ne znači da kaula negira postojanje čakri i kundalini (koje Shri Gurudev Mahendranath piše kunduliin)  iskustvo. Samo znači da je ideja da se po kaula učenju to dešava drugačije. Ali to direktno  obesmišljava tri poglavlja u Grantovoj knjizi Beyond the Mauve Zone, što Curwen-ov izvor automatski svrstava u sferu „prepredenih svetih ljudi“.Najpre, mi ne znamo da li je taj koji je pisao dopisne lekcije koje je Curwen pisao imao pojma o tome što piše. Onda ne znamo da li je Curwen to razumeo, a verovatno je on bio samo neko ko je čitao i nije praktikova, to išta shvatio. I onda imamo Granta koji je to interpretirao na svoj način.

Ono što je Curwen bio otkrio Grantu jeste učenje o takozvanim kalama. Kale su seksualni fluidi koji nastaju tokom ritualnog seksualnog odnosa. Kod žena su vezani za faze meseca, neki od njih su poznati nauci, neki još nisu.  Crowley-ev pristup, koji je on samo preuzeo od nekih drugih  iz zapadnih škola, je više orijentisan ka muškarcu i tretira se kao solaran. Priča koju je Curwen njemu plasirao je bila više lunarna. I gde je tu problem?

U tome što po onome što je Grant dao kao svoj sistem može da se vidi nešto što se meni lično veoma ne dopada. Rekli smo da ćemo se vratiti na knjigu The Secrets of the Kaula Circle i onaj deo sa vamprisanjem posle orgija.

Seksualni snošaj u kauli podrazumeva da bi partner trebalo da nauči kako da marma masažom destimulišu kod svoje partnerke, važi i vice verse, pašu energiju. Marma  tačke su energetske tačke na telu koje se koriste u ajurvedskom lečenju i indijskim borilačkim veštinama. Ako se marma tačke tretiraju na pravi način one mogu da dovedu u jedno uzvišenije stanje spremnosti za tantrički odnos i ono za šta se on koristi. Ali isto tako to znanje može da se primeni i da se partnerka ili partner pripreme da se energetski vampirišu i da im se tako crpi energija. Recimo, način na koji Grant orgazam koristi da bi se dobile kale, sa odugovlačenjem…to je čist vampirizam po učenju ove tradicije. Orgazam nije sredstvo da se dobiju elementi eliksira, orgazam je i žrtva Boginji i pričest. A kale su nusprodukt, izuzetno bitan. Ali pristup tome je ono što je kod nas drugačije.

Kenneth Grant je bio sjajan sinkretičar, odličan autor knjiga koje su veoma upotrebljive u njegovom sistemu koji ima svojih vrednosti, ali to što je on opisao kao kaulu nema veze sa onim što kaula jeste. Dakle bez neke kritike i analize njegovog dela, samo se mora konstatovati da on nije nikad dobio tantričku dikšu, a tražio je i odbijen je, tako da su informacije koje je on dao netačne u smislu autentične tantre i rezultat su njegovih ideja i potreba njegovog vlastitog sistema.

I sad smo se približili samom kraju teksta. Ako je crna magija oružje koje se u kauli koristi u ratu protiv ega, koja je to ultimativna linija odbrane koja nas štiti da nas ego ne pojede? To je tradicija, a to znači Linija Gurua. Kaula je horizontalna, Guru i učenik su u istoj ravni iskustva se steknu veoma rano i neko zna gde je i gde ide, a iskustva se samo produbljuju. U toj priči moj Guru je moje istinsko sopstvo. U tantri Guru linija je ta koja zameni naš ego. Kad se ja klanjam liniji Gurua i dodirnem mu čelom stopala, to ne znači da je on mnogo važan i bitan. To znači da ja nisam previše bitan. Nije samo Chumbley umro, Pagal Baba je pre Shri Gurudev Mahendranatha imao dva učenika koji su isto umrli. Imali smo i primer iz jedne šaivističke parampare u kojoj je jedan učenik izašao i krenuo u rat protiv Gurua. A drugi je izašao i pokušao da ima učenike i da nastavi  sa tradicijom bez Gurua i umro je. To znali da je tradicija naš život. To je nevidljivi tok vitalnosti koji nas hrani. Tradicija je bitna u oba puta, i levom i desnom. Ali levi nema mehanizme represije i normativa koje ima desni. Zato je Guru linija tu možda i bitnija nego kod desnog puta i zato sam ja odan mom Guruu i onom pre njega i liniji koja ide do samog početka, pre pisane istorije i do samog stvaranja sveta..

I eto, došli smo do kraja. Prvo sam mislio da napišem tekst o tome šta su struja, tok, egregor i transmisija, kao tehnički termini koji posle mnoge stvari objašnjavaju. Ali prijatelj iz Niša, Dejan, mi reče da napišem svoja razmišljanja o egu i ja ga poslušao. Efi nije ništa rekao, ali pošto on ne sme da se zaobidje budući da će sledeći biti tekst o Velikom Belom Bratstvu , sa naglaskom na kritiku ideje istoga, sa transkriptom i prevodom koji sam lično uradio sa snimka jednog davnog predavanja VajraNatha (John Myrdhin Reynolds), računajmo kao da je nešto i rekao. Bilo šta, nebitno, čitamo se kad napišem sledeći post na blogu…